خشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی
موضوعات داغ

معرفی دستگاه خشک کن چای با قیمت دستگاه

امتیاز کاربر: 4.59 ( 31 نتایج)

معرفی دستگاه خشک کن چای با قیمت دستگاه

صنعت چای یکی از صنایع پر رونق است که با داشتن دانش و ابتکار می توانیم این صنعت را به رتبه یک جهان تبدیل کنیم . تولید چای نیاز به مهارت بالایی دارد و این امر سبب شده است تا این صنعت با رقابت بالایی انجام گیرد به طوری که بعضی از تولید کنندگان چای در جهان با وجود چندین سال از تولید این محصول هنوز هم نحوه تولید چای را به صورت محرمانه انجام می دهند. در این نوشته قصد داریم درباره چای ، روش خشک کردن چای ، تولید چای در دنیا و بهترین برند های چای و همچنین به معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی روش تولید آن خواهیم پرداخت .

 

معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی
خشک کردن چای

چای

چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه اکثر مردم جهان است این نوشیدنی مفرح تاریخچه ای طولانی دارد بوتهٔ چای برای نخستین بار در چین و در حدود پنج هزار سال پیش شناخته شد که به‌ تدریج خواص درمانی آن کشف شد .

صنعت چای در دنیا

همانطور که اشاره شد چای در حدود 5000سال پیش توسط چینی ها کشف شد و رفته رفته در دنیا به صنعتی بزرگ تبدیل شد . تولید کنندگان چای در کشورهای دنیا تولید این محصول را از دیگر رقبا پنهان می کنند تا بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند .

جالب است بدانید برخی از تولید کنندگان چای مرغوب آنرا روی زمین های خود تولید و به فروش می رسانند تا رمز تولید و موفقیت در این صنعت همچنان محفوظ بماند .

چای دارجیلینگ معروف ترین چای تولید هند است که در محله ای بنام دارجیلینگ به تولید آن می پردازد .تولید کننده معروف دیگر نام درختچه صد ساله خود را روی آن قرار داده است . بنابراین ما نیز باید در سرزمین خود صنعت چای لاهیجان را به صنعتی جهانی تبدیل کنیم و در این صنعت، در جایگاهی ویژه قرار بگیریم.

 

معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی
خشک کردن چای

برند های معروف چای در دنیا

 چای توینینگز

بهترین چای جهان که به عنوان خوش طعم ترین چای جهان معرفی شده است چای  چای توینینگز  است این نوع چای تولید کشور انگلستان می باشد و جالب است بدانید از سال 1706 تاکنون مقام اول را دارد و تاکنون رقیبی برایش پیدا نشده است .

چای سلسشال سیزن

چای سلسشال سیزن خود را معجزه چای می‌نامد.این نوع چای تولید آمریکا است و در طعم و عطر نظیر ندارد .این کمپانی در زمینه انواع چای میوه ای و گیاهی هم فعالیت دارد و با این طعم دلنشین چای ، طرفداران خاص خود را دارد .

چای تازو

یکی دیگر از چای های مرغوب جهان چای تازو است .

چای هارنی و پسران

این برند نیز یکی از انواع بهترین چای های دنیا است که یک کمپانی قدر در تولید چای در امریکا است .این نوع چای در سال ۱۹۸۳ ثبت شد .

چای Republic of Tea

بهترین چای ارگانیک در جهان است که توانسته جایگاه عظیمی از بهترین چای های جهان را کسب کند .

چای دیلما سریلانکا

برند چای دیلما در سریلانکا تولید می‌شود و یکی از بهترین برند های چای در دنیاست. این کمپانی چای در سال ۱۹۷۴ تأسیس شد و هم‌اکنون یکی از معروف‌ترین برند های چای در سراسر دنیاست. در حال حاضر این برند چای به ۹۲ کشور جهان صادر می‌شود. تمام طعم‌های این چای قوی بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

چای سنگ

Minbei، یا شمال مین [رودخانه] به  چای های معروفی تولید می کنند بنام چای سنگ است زیرا این منطقه از چین چای را در زمینی سنگلاخی تولید می کنند و به همین منظور به این نام شهرت پیدا کرده است.

خشک کردن چای به روش خانگی و صنعتی

همانطور که در مقالات پیشین مطالعه نمودید خشک کردن چای به روش صنعتی و سنتی انجام می پذیرد .در روش سنتی خشک کردن چای ،بعد از برداشت چای از مزارع ، آنها را در محلی به دور از آفتاب در محیطی که کاملا سایه است پهن می کنند تا برگها به اصطلاح پوسیده شوند و این روند در طول یک الی 3 روز طول می کشد و این روند طی بستگی به هوای محیط و میزان میزان تازگی و یا کهنه بودن برگها و رطوبت دارد .در هوای گرم برگ چای زودتر پلاسیده می شود تا در هوای خنک تر.

 

معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی
خشک کردن چای

خشک کردن چای به روش صنعتی

خشک کردن چای به روش صنعتی یکی از بهترین روش های تولید چای است که در آن چایی با کیفیت و با درجه مرغوبیت عالی تولید می گردد.

روش خشک کردن چای در کارگاه و کارخانه

خشک کردن چای در ابعاد وسیع تر باید در کارگاه و کارخانه تولید خشک کن چای انجام گیرد. در کارخانه چای خشک کنی ، چای چیده شده از مزارع را برای تولید و فرآوری به کارخانه می برند تا در آنجا در طی مراحلی تبدیل به چای سیاه و قابل استفاده گردد در ادامه این مقاله به مراحل خشک شدن چای در کارخانه خواهیم پرداخت .

 

معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی
خشک کردن چای

تولید چای خشک کردن در کارخانه

Production of dry tea in the factory تولید چای در کارخانجات در طی هفت مرحله انجام می پذیرد البته این مراحل به نوع چای بستگی دارد :

  • چیدن برگ چای
  • پلاسیدن برگ چای
  • غلتاندن برگ چای
  • اکسید کردن چای
  • خشک کردن برگ چای ( دستگاه خشک کن چای )
  • بسته بندی برگ چای

چیدن چای اولین مرحله در کارخانه خشک کن چای

اولین مرحله از تولید چای در کارخانه چای خشک کنی چیدن چای است در این مرحله با توجه به نوع تولید چای را می چینند.

انواع چای :چای سفید ، چای سبز ، چای سیاه

فرآیند تولید چای سفید چگونه است؟

فرایند چای سفید به این صورت است که برگ تازه و نورسته چای را پس از پژمرده شده در محیط ، زیر نور خورشید ، دستگاه خشک کن چای خشک می کنند. در تولید چای سفید نیازی به تابه دادن و مراحل اکسیداسیون و غیره ندارد.

فرآیند تولید چای سبز چگونه است ؟

در فرآیند خشک کردن چای سبز نیز از برگ های چای استفاده می شود در این روش نیز همانند روش خشک کردن چای سفید ، چای را فقط خشک می کنند و دیگر نیازی به ادامه مراحل نخواهد بود فرقی که بین چای سبز و چای سفید وجود دارد در این است که چای سفید از برگهای نو رسته استفاده می شود اما در چای سبز هر نوع برگی مورد استفاده قرار می گیرد .

مرحله پلاسیدن چای و معرفی دستگاه خشک کن صنعتی چای

اکسیداسیون فرآیندی است که از طریق آن برگ های چای در معرض هوا قرار می گیرند تا خشک و تیره شوند و به طعم، عطر و قدرت چای های مختلف کمک کنند . درست مانند سایر میوه ها و گیاهان، مانند سیب یا آووکادو، هنگامی که در معرض اکسیژن قرار می گیرند، قهوه ای می شوند، برگ های چای نیز پس از برداشت فرآیند مشابهی را طی می کنند.

فرآوری چای خشک ( دستگاه خشک کن چای صنعتی )

مرحله فرآوری چای خشک ، این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید چای خشک است . این مرحله از تولید است که یک چای را تبدیل به مرغوب ترین چای جهان می کند و دیگری را صرفا برای مصرف داخلی استفاده می کنند.

روش تولید چای مرغوب

نوار نقاله های سوراخ دار برگ های چای را از طریق منبع گرمایی به حرکت در می اورند و سبب خشک شدن چای می شوند.

روش های کمتر رایج خشک کردن چای

پخت با زغال: برگ های چای که در یک سبد کم عمق بامبو قرار گرفته اند به آرامی روی ذغال های داغ گرم می شوند.

خشک کردن چای در کف گرم: جایی که برگ های چای روی یک کف ضخیم بنایی که از زیر گرم می شود خشک می شود.

خشک کردن چای برای پایداری قفسه

خشک کردن چای برای پایداری به معنای کاهش سطح رطوبت در برگ های چای به 2-3٪ است. انجام این کار باعث می شود که برگها در قفسه پایدار باشند و فرآیندهای اکسیداتیو در برگها را تقریباً به پایان برساند.

تولید کنندگان چای دمای هوا، حجم هوایی که از کنار چای عبور می کند و مدت زمان خشک شدن برای تولید چای خوش طعم را کنترل می کنند.

“معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی “

خشک کردن خیلی آهسته چای منجر به خورش می‌شود و خشک شدن خیلی سریع آن باعث می‌شود که قسمت بیرونی برگ‌ها خیلی سریع‌تر از داخل آن خشک شود، شرایطی که در تولید چای به عنوان سخت شدن کیسه شناخته می‌شود. به گفته موسسه تحقیقات چای Tocklai هند، «به طور متوسط ​​از دست دادن بیش از 4 درصد رطوبت در دقیقه منجر به تلخی و سختی چای تهیه شده می شود. از دست دادن رطوبت 2.8 تا 3.6 درصد در دقیقه برای تولید چای با کیفیت خوب مشخص شده است.

خشک کردن چای برای افزایش طعم

خشک کردن چای برای افزایش طعم به دو روش فرآوری اختیاری اطلاق می شود که به عنوان پخت نهایی و برشته کردن شناخته می شوند.

هر دو شامل گرما هستند و هر دو را می توان به عنوان مراحل پردازش متمایز یا بخشی از خشک کردن برای پایداری در قفسه مشاهده کرد.

همه چای ها پخته یا برشته نمی شوند. به طور معمول این فرآیندها برای چای های با کیفیت بالا محفوظ است و در تولید چای تجاری از آنها صرفنظر می شود.این نوع خشک کردن طعم را از طریق تجزیه در اثر حرارت اسیدهای آمینه و قند موجود در برگ های چای تغییر می دهد.پس از سرد شدن برگ ها، بلافاصله بسته بندی و ارسال می شوند. این باعث افزایش طعم و عطر برگها می شود اما لزوماً آن را تغییر نمی دهد.

روش تولید چای سیاه مرغوب

برای تولید چای سیاه مرغوب ؛ برشته کردن چای نام دارد در این روش برای تغییر طعم و عطر چای با اضافه کردن موادی رنگ چای را تیره تر می کنند معمولاً با اضافه کردن نت های نان تست، سوخته و در نتیجه چای تیره تر و دم کرده تیره تر بسته به مدت زمانی که چای برشته شده است، می شود.

تولید چای مرغوب بستگی به این دارد که در چه دمایی برشته کردن در کوره یا سبدهای کم عمق بامبو روی ذغال داغ نیز انجام می شود.

دستگاه خشک کن چای تولید کارخانه تک صنعت

معرفی دستگاه تولید چای مدلهای صنعتی خانگی ، صنعتی

دستگاه خشک کن چای :

معرفی دستگاه خشک کن چای صنعتی

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر لطفا مشخصات دستگاه ها رو مطالعه بفرمایید و با شماره 09198201278 تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید