خشک کن انجمادیخشک کن تونلیخشک کن خورشیدیخشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی
موضوعات داغ

دستگاه خشک کن سبزیجات انواع روش خشک کردن سبزیجات

دستگاه خشک کن سبزیجات روش خشک کردن سبزیجات قیمت دستگاه خشک کن سبزیجات

امتیاز کاربر: 4.12 ( 8 نتایج)

دستگاه خشک کن سبزیجات

یکی از متداولترین شیوه های خشک کردن سبزی ( دستگاه خشک کن سبزیجات )است که اگر شرایط خشک کردن و دمای تنظیمی در آن رعایت شود سبزی جات با رنگ سبز بسیار خوشرنگ با کیفیتی بسیار عالی خشک می شود .

در این مقاله با مباحث ذیل آشنا خواهیم شد:

مقدمه

تعریف دستگاه خشک کن سبزیجات

انواع سبزی خشک کن

روش خشک کردن سبزی در دستگاه خشک کن

مزیت خشک کردن سبزی در دستگاه

کسب درآمد از طریق دستگاه خشک کن سبزی

قیمت دستگاه خشک کن سبزی

سخن پایانی

مقدمه

امروزه با افزایش جمعیت و زندگی شهرنشینی صنعتی و کوچک شدن منازل دیگر جایی برای خشک کردن سبزی در حیاط باقی نمانده است .حتی برای خشک کردن سبزیجات در منزل نیز از دستگاه خشک کن سبزیجات استفاده می شود زیرا کیفیت خشک کردن را بالا می برد و رنگ سبز در سبزی کاملا حفظ می گردد.

تعریف دستگاه خشک کن سبزیجات

همانطور که در بالا اشاره شد برای خشک کردن سبزی بهترین کار خشک کردن در دستگاه است زیرا کیفیت سبزیجات در دستگاه کاملا حفظ می شود اما اینکه دستگاه خشک کن چیست باید بگوییم وسیله ای از جنس فلز و یا پلاستیک است که با استفاده از دمیدن هوای گرم سبزیجات را با سرعت بالا خشک می کند.

انواع سبزی خشک کن

تولید کنندگان سبزی خشک کن این دستگاه ها را با توجه به نیاز مصرف کننده در مدلهای متنوع تولید می کنند . دستگاه خانگی در مدلهای پلاستیکی و فلزی تولید می شود . مدل پلاستیکی و کوچک برای خشک کردن سبزی به اندازه مصرف شخصی  مورد استفاده قرار می گیرد اما اگر برای اهداف بزرگتر مانند کسب و کار خانگی می خواهید مورد استفاده قرار دهید خشک کن پلاستیکی دیگر کاربردی ندارد .

دستگاه های خشک کن سبزی جات در مدلهای بزرگتر میتوان به مدل خشک کن سبزی نیمه صنعتی و صنعتی اشاره کرد .این دو مدل در کارگاههای بزرگ و همچنین کارخانه جات تولید خشکبار مورد استفاده قرار می گیرد .

روش خشک کردن سبزی در دستگاه خشک کن

برای خشک کردن سبزی در دستگاه خشک کن به روش زیر عمل می کنیم :

مواد مورد نیاز جهت خشک کردن سبزی در دستگاه

وان شستشوی سبزی جات

سبد جهت آبگیری

دستگاه سبزی خشک کن

دستگاه بسته بندی

مرحله اول (زدودن اضافات )

خشک کردن سبزی جات دارای مراحل مختلفی است برای این کار باید علف های هرز و برگ های زرد را از سبزی جات جداسازی کرد.

مرحله دوم  ( از بین بردن گل و لای و آلودگی )

وان شستشوی سبزی به منظور شست  و شوی سبزی جات به کار می رود این وان ممکن است پلاستیکی باشد و یا فلزی که با توجه به نوع مصرف انتخاب می شود.

مرحله سوم ( خشک کردن )

برای خشک کردن سبزی جات دستگاه خشک کن بهترین وسیله است زیرا باقدرت بالا سبزیجات را خشک کرده و خواص و عطر و رنگ سبزی کاملا حفظ می شود . ماشین آبگیر سبزی یا همان  (DRYER ) با توجه به نیاز کاربر انتخاب و خریداری می شود.

نوع دستگاه خشک کن سبزیجات

تنوع ماشین سبزی خشک کن در بازار بسیار بالاست اما آنچه در انتخاب این نوع دستگاه اهمیت بالایی دارد نوع مصرف آن است هنگام خرید دستگاه باید هدف خود را از خرید دستگاه مشخص کنید که آیا برای مصارف خانگی می خواهید یا به منظور کسب و کار ؟

خرید دستگاه خشک کن با هدف مصرف شخصی

اگر به منظور مصرف شخصی اقدام به خرید سبزی خشک کن می کنید باید بگوییم دستگاههای متنوعی در بازار وجود دارد که

از نظر کیفیت و کارکرد و همچنین قیمت با یکدیگر تفاوت دارند .

سبزی خشک کن دلمونتی

سبزی خشک کن دستی پلاست آرت

سبزی خشک کن هامسول

سبزی خشک کن مکسی

این دستگاههای خشک کن از نظر کیفیت بسیار مناسب هستند اما باید در نظر داشت که نباید از آنها به مدت طولانی استفاده کرد زیرا برای چندین بار استفاده در روز طراحی نشده اند.

خرید دستگاه خشک کن با هدف کسب و کار

اگر هدف شما از خرید دستگاه خشک کن راه اندازی کسب و کار است باید از دستگاههایی استفاده کنید که دارای قدرت بالایی هستند و قابلیت کار در چندین بازه زمانی را داشته باشند .خشک کن های صنعتی در مدلهای 5 کیلویی تا 50تنی تولید میشود بنابراین با توجه به نیازتان باید خریداری کنید پیشنهاد می کنیم مقاله طرح فرایند تولید و هماهنگی آن با پروسه تولید میوه خشک را مطالعه نمایید.

نحوه خشک کردن با دستگاه خشک کن

حال که با دستگاه خشک کن سبزی و انواع آن آشنا شدید به نحوه خشک کردن با دستگاه می پردازیم.

بعد از آبگیری توسط سبد ؛ سبزی جات را در دستگاه خشک کن روی سینی های توری قرار می دهیم تا بوسیله هوای گرم کاملا خشک شود .

نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که در هر دستگاه خشک کن تعدادی مشعل و یا المنت به منظور گرم کردن دستگاه تعبیه شده است . با تولید هوای گرم ، فن های دستگاه شروع به کار می کنند تا هوا را در تمام نقاط دستگاه به چرخش در بیاورند. سینی های خشک کن نیز در خشک کردن سبزیجات بی تاثیر نیستند جنس توری که از ورق گالوانیزه و یا استیل می باشد و خاصیت رسانایی گرما را دارد و همچنین توری بودن آن سبب می شود تا هوای گرم از قسمت پالا و پایین به سبزی جات برخورد نماید و سرعت خشک کردن و همچنین در یکنواخت خشک شدن آن بی تاثیر نخواهد بود .

زمان خشک کردن سبزی جات با یکدیگر متفاوت است اما آنچه که باید در خشک کردن آنها در نظر گرفت دمای مناسب خشک کردن است به طور معمول دمای 65درجه مناسبترین دما برای خشک کردن سبزیجات است . میتوانید مقاله دمای خشک کردن میوه ها و سبزیجات را به طور کامل در این مقاله مطالعه نمایید . در طول مدتی که دستگاه روشن است بهتر است یک الی دوبار به سبزیجات درون دستگاه سر بزنید تا از خشک شدن آن مطمئن شوید .

مرحله چهارم ( بسته بندی )

پس از خشک شدن سبزیجات در دستگاه نوبت به بسته بندی سبزی خشک میرسد اما توجه کنید که پس از خشک شدن فوری آن را بسته بندی نکنید بلکه یکی دو ساعت صبر کنید تا کاملا خنک شوند سپس اقدام به بسته بندی نمایید.

مزیت خشک کردن سبزی در دستگاه

  • عدم اشغال فضا
  • زیبایی محصول
  • کیفیت در خشک کردن سبزیجات
  • حفظ رنگ محصول
  • حفظ خواص و ویتامین های سبزی
  • سرعت بالای خشک کردن
  • عدم نفوذ آلودگی و حشرات به داخل دستگاه

کسب درآمد از طریق دستگاه خشک کن سبزی

اگر هدفتان از خرید دستگاه خشک کن کسب درآمد است باید بگوییم که انتخاب درستی داشته اید زیرا امروزه با افزایش جمعیت و زندگی ماشینی و همچنین کوچک شدن فضای خانه ها اکثر مردم بجای خشک کردن سبزی در منزل اقدام  به خرید سبزی خشک آماده می کنند .این امر راه را برای ایجاد کسب و کار باز کرده است .

قیمت دستگاه خشک کن سبزی

سبزی خشک کن ها دارای ابعاد و اندازه های متنوعی هستند همچنین نوع سوخت آنها در قیمت گذاری آنها بی تاثیر نیست برای بازدید دستگاه و همچنین اطلاع از آخرید قیمت دستگاههای خشک کن از فروشگاه آنلاین شرکت تک صنعت بازدید نمایید .

لینک فروشگاه تک صنعت

سخن پایانی

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و تولید انواع سبزی جات در منطقه ،دستگاههای خشک کن  راه را برای ایجاد کسب و کار و همچنین صادرات این نوع محصولات باز کرده اند .ما میتوانیم با کمی خلاقیت در تولید این محصولات بهترین صادر کننده سبزیجات خشک در جهان شویم.

 

روش خشک کردن گیاهان دارویی

روش خشک کردن اویشن

روش خشک کردن غلات

روش خشک کردن گوجه فرنگی

برای مطالعه بیشتر درباره روش خشک کردن انواع سبزیجات روی تصویر کلیک کنید

دستگاه خشک کن سبزیجات

دستگاه خشک کن سبزی

دستگاه خشک کن سبزیجات و روش خشک کردن سبزی در دستگاه خشک کن سبزی🌽🍆🍅🌶🍄🥒🥬🥦🧄🥔🥕🧅

دستگاه خشک کن سبزی یکی از انواع دستگاه های خشک کن و تولید خشکبار است. در این دستگاه هوای گرم با استفاده از فن های تعبیه شده در دستگاه به طور یکنواخت به تمامی قسمت های سبزی منتقل میشود و اب میان بافتی سبزی را به طور کامل خشک میکند . و چون هوای گرم با سرعت و شدت زیادی به سبزی برخورد میکند منجر به حفظ رنگ گیاه میشود .

خشک کردن سبزی جات در دستگاه خشک کن سبزی دارای مزیت های فراوانی است .

مزیت خشک کردن سبزی در دستگاه خشک کن سبزیجات🍅🍄🥒🥬🥦🥔🥕

  • عدم اشغال فضا
  • زیبایی محصول
  • کیفیت در خشک کردن سبزیجات
  • حفظ رنگ محصول
  • حفظ خواص و ویتامین های سبزی
  • سرعت بالای خشک کردن
  • عدم نفوذ الودگی و حشرات به داخل دستگاه

مراحل خشک کردن سبزیجات در دستگاه خشک کن

برای خشک کردن سبزیجات در دستگاه خشک کن ابتدا باید سبزی جاتی خریداری نمایید که دارای کیفیت خوبی باشد خرابی و زردی در سبزی دیده نشود .

  • پاک کردن سبزی از برگ های زرذ و خرابی و…
  • شستشوی سبزی در دستگاه وان شستشو
  • در صورت لزوم ( در سبزی جاتی مثل بادمجان ، کدو و هویج دستگاه اسلایسر )استفاده از دستگاه اسلایسر جهت اسلایس کردن سبزیجات
  • دستگاه خشک کن سبزی
  • دستگاه بسته بندی سبزیجات و زدن لیبل

پاک کردن سبزی از برگ های زرد و خرابی و…

اولین اقدام پس از خرید سبزی ، پاک کردن سبزی و زدودن الودگی و خرابی ها از انهاست .

حتما به یاد داشته باشید در صورتی که باغ دارید و خودتان سبزی را برداشت میکنید در اول صبح این کار را انجام دهید تا سبزی خراب نشود .

شستشوی سبزی در دستگاه وان شستشو

دستگاه وان شستشوی سبزی یکی از دستگاه های ضروری برای این شغل است حتما با توجه به دستگاه خشک کن و میزان سبزی جات وان شستشوی مناسب خریداری نمایید .

میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید طرح فرایند تولید و هماهنگی پروسه تولید 

دستگاه اسلایسر سبزی

یکی از مهمترین دستگاه های مکمل خشک کن است این دستگاه در ظرفیت های متنوع تولید شده است با توجه به نیازتان می توانید انتخاب و خرید کنید

فروش انلاین دستگاه اسلایسر

دستگاه خشک کن خانگی سبزی

دستگاه خشک کن گوجه فرنگی و روشهای خشک کردن گوجه 

روشهای خشک کردن زردالو در دستگاه خشک کن و روش سنتی خشک کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید