دستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی
موضوعات داغ

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

امتیاز کاربر: 4.46 ( 43 نتایج)

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

دستگاه خشک کن سبزی و میوه خانگی یکی از انواع دستگاه هاست تولید مواد غذایی و خشکبار است که در مدل های برقی و گازی تولید می شود .این دستگاه ها برای خشک کردن دسته های بزرگ یا کوچک غذا و میوه و سبزی  راحت هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است.

بهترین دستگاه‌های خشک کن سبزی دارای تنظیمات حرارتی با کنترل ترموستاتیک و فن‌هایی هستند که هوای گرم را از هر سمتی به طرف میوه و سبزی می‌برند و سبب خشک شدن آنها میشود . برخی از مدل ها دارای یک منبع گرما در پایین و سینی های سوراخ دار قابل جابجایی (برای گردش هوا) هستند که در بالای منبع گرما قرار گرفته اند.

دستگاه خشک کن سبزی خانگی و میوه  باید در داخل یک اتاق خشک و دارای تهویه مناسب استفاده شوند. میوه و سبزی در سینی های دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات به طور مساوی خشک میشود زیرا فن های تعبیه شده در دستگاه هوای گرم را به طور مستقیم به میوه و سبزی وارد میکند و سبب خشک شده سطوح خارجی سلولهای میوه و سبزی می شود و به سرعت اب میان بافتی میوه و سبزی کاملا خشک میشود.

چیپس سبزیجات (سبزی جات خشک )

سبزیجات کم آب و برش های نازک یا چیپس سبزیجات یک میان وعده مغذی کم کالری هستند. آنها را می توان با یک دیپ مورد علاقه سرو کرد. کدو سبز، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، ازگیل، شلغم، پیاز ، سیر ، چغندر یا چیپس هویج را امتحان کنید.

سبزیجات را قبل از خشک کردن با غذاساز، سبزی خرد کن یا چاقوی تیز برش دهید.

خشک کردن سبزی جات

وقتی به طور کامل سبزی جات را شستید آن را در سبدی قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود .البته ن نکته را یاداوری کنیم که درست است شما سبزی را در دستگاه خشک  کن سبزی میکنید اما اگر آب سبزیجات را خالی کنید طول عمر دستگاه خشک کن سبزی خانگی(Vegetable dryer ) را بیشتر میکنید .

در این مرحله سبزی حات را در دستگاه خشک کن سبزی قرار دهید بهتر است دما را روی 50الی 65 درجه قرار دهید تا سبزیجات به طور کامل خشک شود .

پاکسازی سبزی جات جهت خشک کردن

روش خشک کردن سبزیجات با دستگاه خشک کن سبزی

روش خشک کردن سبزی جات را در مقالات قبلی مطالعه کردید .به طور کلی برای خشک کردن سبزی جات قبل از هر کاری بهتر است قسمت های زرد  و پلاسیده سبزی را از آن جدا کنید و سپس در آب سرد شستشو دهید .

در مدت زمانی که سبزی در وان شستشو قرار می گیرد بهتر است ان را زیر و رو کنید تا به طور کامل سبزی جات تمیز شوند. برای این کار وان شستشو بهترین وسیله است .

نگهداری سبزی خشک

یک ظرف شیشه ای با درب محکم یکی از بهترین ظروف برای استفاده است. اگر از شیشه ای استفاده می کنید که سبزیجات در آن قرار گرفته اند، شیشه، درب و نوار را با آب گرم و صابون بشویید. کاملاً بشویید و خشک کنید.

یک ظرف فلزی با درب محکم نیز اگر سبزیجات را ابتدا در کیسه پلاستیکی فریزر و سپس در ظرف قرار دهید خوب است. همچنین می توان از ظروف فریزر مقاوم در برابر بخار رطوبت با درب های محکم استفاده کرد.

یک سبزی خشک را در مکانی خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید. در 6 هفته اول هر هفته بررسی کنید تا مطمئن شوید که سبزی در شرایط خوبی است. مدت زمان نگهداری توصیه شده 6 تا 12 ماه است. هویج، پیاز و کلم باید ظرف 6 ماه استفاده شود.

فواید دستگاه خشک کن سبزیجات

  • خشک کردن سبزیجات بدون تغییر رنگ
  • خشک کردن بدون خرابی و پلاسیدگی
  • جاگیر نبودن سبزیجات در محیط خانه
  • حفظ ویتامین های موجود در سبزی
  • جلوگیری از نفوذ الودگی

سوخت دستگاه خشک کن سبزیجات

خشک کن دستگاه خشک کن سبزیجات مدل خانگی با دو نوع سوخت تولید میشود .برقی و گازی

شرکت تک صنعت تولید کننده دستگاه خشک کن سبزی خانگی دو نوع خشک کن برقی و گازی تولید نموده است .

چرخ دار بی چرخ

دستگاه خشک کن سبزی جات تولید شده در دو نوع چرخ دار و بی چرخ است .

برق مصرفی در دستگاه سبزی خشک کن

برقی مصرفی دستگاه خشک کن سبزی بسیار کم است  و به اندازه یک لامپ مهتابی میباشد .پس با خاطری اسوده دستگاه خشک کن را خریداری نمایید .

دستگاه خشک کن سبزی

دستگاه خشک کن سبزی 40کیلویی طرح1

دستگاه خشک کن سبزی 40کیلویی در 4طرح

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

دستگاه خشک کن سبزی 1000کیلویی طرح1

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

دستگاه خشک کن سبزی 5تنی

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

دستگاه خشک کن سبزی 1000کیلویی طرح2

دستگاه خشک کن سبزی خانگی

قیمت دستگاه خشک کن سبزی خانگی

سبزی خشک کن های خانگی در قیمت های متنوع تولید میشود  شروع قیمت از 2میلیون تومان است . لطفا با شماره 09198201278 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید