دستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی

خشک کن گرانول

گرانول چیست و چگونه خشک میشود

خشک کن گرانول

گرانول چیست ؟ چگونه گرانول را خشک کنیم ؟ خشک کن گرانول چگونه میتواند گرانول خشک تحویل دهد ؟ ایا گرانول نیاز دارد در دستگاه خشک شود ؟

تعریف گرانول

به نوعی از ساختار پلیمرها گرانول گفته میشود . ساختار گرانول به صورت دانه دانه ( گلوله های ریز ) بوده و در تولید بسیاری از مواد پلاستیکی کاربرد دارد.جنس گرانول پلاستیک است و در تولید بسیاری از مواد پلاستیکی کاربرد دارد .به عبارت دیگر گرانول اسم پلیمر خاصی نیست. به نوعی از شکل پلیمر بدست آمده در پتروشیمی که بصورت دانه بوده و برای مصارف و کاربردها باید ذوب و شکل دهی شود گرانول می‌گویند.

کاربرد گرانول

یکی از مهم‌ترین کاربردهای گرانول سازی در صنعت استفاده مجدد از ضایعات پلاستیکی در تولید محصولات جدید است. مواد پلاستیکی درصد زیادی از حجم زباله های تولیدی در سطح جهان را به خود اختصاص می‌دهند. لاستیک های فرسوده خودرو یکی از مهم‌ترین ضایعات پلاستیکی هستند که در سطح وسیع قابل مشاهده‌اند و حجمی گسترده‌ای با چند هزار تن را نتشکیل می‌دهند. این مواد اگر به صورت مجدد وارد فرایند تولید شوند، هم مشکلات زیست محیطی از بین می‌رود و هم در تامین منابع اولیه محصولات صنعت، صرفه جویی زیادی خواهد شد. همچنین از گرانول برای تولید بخش های پلاستیکی بعضی از دستگاهها مانند تلفن و لوازم‌التحریر استفاده می‌شود. برای تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی لزومی برای استفاده از پلاستیک های دست اول که تهیه آنها مستلزم صرف هزینه بالایی است، وجود ندارد.

در واقع وقتی پلیمر تولید می‌شود در دستگاه اکسترودر (چیزی شبیه چرخ گوشت) ذوب شده و در سر اکسترودر یک کاتر یا هر چیزی شبیه آن پلیمر خروجی را مرتباً قطع میکند و گرانول تولید می شود.

همه مواد پلیمری بسته به کاربرد و میزان ویسکوزیته و عوامل دیگر مثل نوع پلیمریزاسیون و… می‌توانند تبدیل به گرانول شوند. ولی اگر شرایط پلیمریزاسیون و عوامل دیگر پیچیده باشد پلیمر بصورت پودر یا محلول یا … تولید می‌شود.

هدف اصلی در تولید یک پلیمر بدست آوردن یک ماده با خواص مطلوب است و به دست آوردن این خواص و کنترل آن در حین فرآیند شدن پلیمر بستگی به عوامل زیادی از جمله دما، فشار، کاتالیزور و…. دارد و پلیمری که بار اول ذوب و شکل دهی شده مطمئناً خواص بهتری نسبت به پلیمرهای بازیافتی چند بار ذوب شده دارد. بعضی از پلیمرها پس از چند بار ذوب و شکل دهی باز خواص خود رو حفظ می‌کنند. ولی بعضی از آنها مثل PVC پلی وینیل کلراید که مصرف زیادی در پروفیل در و پنجره، سفره و انواع ورق ها، کابل ها، لوازم خانگی و… دارند پس از بازیافت خواص خود را از دست می‌دهند.

یکی از رو به گسترش ترین و مهمترین بخش های صنعت پلاستیک ،بخش بازیافت ضایعات پلاستیک به گرانول های قابل استفاده مجدد برای سایرتولید کنندگان است، چرا که مواد اولیه این صنعت لاستیک های فرسوده و دپو شده در مناطق کشور بوده که به فراوانی در ایران یافت می شوند و سالیانه چندین هزار تن به حجم آنها اضافه می گردد. همچنین محصول تولید شده این ماشین آلات، پودر لاستیک و گرانول لاستیک استاندارد، ماده اولیه صنایع بسیاری مانند تولید انواع کف پوش ها، انواع تقویت کننده ها و جایگزین در رنگها، آسفالت، بتن، همچنین به عنوان سوخت اصلی کوره، ماده اولیه لاستیک سازی و … است و کاربرد بسیار در داخل و خارج از کشور دارد.

سیستم ماشین‌های شکل دهی به پلاستیک (شامل انواع خطوط اکستروژن و تزریق و …) بگونه ای ساخته شده اند که بهتر است مواد اولیه ورودی آنها بشکل ساچمه‌های کوچک پلاستیکی باشد.

مواد پلاستیکی بازیافتی که آسیاب شده اند و دارای شکل‌های ورقه ای یا گوشه های تیز هستند نمیتوانند براحتی در قیفهای ورودی این دستگاه ها مورد استفاده قرار بگیرن و البته زمان میکس شدن هم بدلیل عدم یکنواختی اندازه آنها با مواد دیگر همیشه یک ترکیب غیر یکنواخت دارند.

لذا مصرف کنندگان این مواد ترجیح می‌دهند مواد خریداری شده آنها مثل مواد اولیه نو بصورت گرانول یا همان ساچمه های کوچک پلاستیکی باشد که این کار بوسیله خطی به اسم خط تولید گرانول انجام می‌شود.

خط تولید گرانول به دو روش عمل می‌کنند:

روش اول: خطوط تولید گرانول رشته ای

تولید گرانول رشته ای که ساخت ماشین آلات آن ساده تر بوده و معمولا در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد روشی است که در آن پلاستیک پس از ذوب شدن در دستگاه اکسترودر و عبور از صافی های فلزی بشکل رشته هایی از پلاستیک مذاب در آمده و پس از عبور از یک استخر آب به داخل یک دستگاه آسیاب کوچک هدایت میشوند و پس از تکه تکه شدن خشک می‌شوند.این روش ساده بوده اما گرانولهای تولید شده با آن شباهتی به گرانول‌های مواد اولیه نو ندارد و دارای گوشه‌های تیز و خرده های پلاستیک هست.خود خط نیز ثبات نداشته و رشته ها مدام قطع می‌شود و نیاز به اپراتور تمام وقت دارد.

روش دوم: خطوط تولید گرانول خشک

در این روش پلاستیک‌های خرد شده پس از ذوب شدن در اکسترودر و عبور از صافی از سوراخهای ریزی خارج می‌شود و به همان شکل مذاب بوسیله ی تیغه ای که با سرعت زیاد برش می‌خورد و همزمان بوسیله ی یک مکنده مکیده شده و با عبور از مسیرهای لوله ای سرد و خشک می‌شود. سپس با ورود به مخزن بزرگتری دچار افت فشارشده و بر اثر این افت فشار گرانول‌ها که سنگین ترند به پایین مخزن سقوط کرده و هوا از بالای آن خارج می‌شود.

خشک کن گرانول

 

مشخصات و قیمت دستگاه خشک کن گرانول

سایت تک صنعت تولید کننده انواع دستگاه خشک کن گرانول با ظرفیت بالا و کارآمد ارائه می دهد که برای انواع مختلف تجاری و صنعتی ایده آل است. این محصولات مجهز به آخرین فن آوری ها برای انجام در سطوح مطلوب و افزایش بهره وری شما هستند. خشک کن خوراک گرانول موجود در سایت از فولاد ضد زنگ با کیفیت مقاوم ساخته شده است که از انواع زنگ زدگی جلوگیری می کند و دارای یک سیستم کم آبی چند منظوره است که در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. این خشک کن خوراک گرانول قدرتمند با ظرفیت های مشخص قابل دسترسی است و سیستم خشک کن را می توان با توجه به نیاز شما کاملاً سفارشی کرد. خشک کن خوراک گرانول ساده و قوی در خشک کردن چندین مورد مانند مواد غذایی ، مواد زائد ، مواد شیمیایی و موارد دیگر بسته به نیازهای خاص شما مفید است. خشک کن خوراک گرانول مدرن و سفت و سخت موجود در سایت برای خیساندن بیش از حد رطوبت و استفاده از روش گرمایش الکتریکی ماشین آلات اجتناب ناپذیری برای پردازش مواد غذایی و صنایع سبزی یا کشاورزی است. وزن این خشک کن خوراک گرانول بسته به مدل ممکن است متفاوت باشد. بسته به رنگ ، اندازه ، طرح و کاربرد می توانید از طیف گسترده ای از خشک کن خوراک گرانول در  تک صنعت انتخاب کنید.روش های خشک کردن بهترین قسمت خرید این خشک کن خوراک گرانول کارآمد خدمات پس از فروش است که شامل تعمیر و نگهداری و سایر فعالیت های مرتبط است.  دارای دامنه خشک کن خوراک گرانول جامع است که می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کرده و محصولات باکیفیتی دریافت کند.

مشخصات دستگاه خشک کن گرانول 

دستگاه خشک کن گرانول دارای مشخصات ذیل است :دارای بدنه ای مقاوم از الیاژ گالوانیزه است دمای بازم برای خشک کردن گرانول 85الی 90 درجه و یا 185درجه فارنهایت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید