دستگاه خشک کن سبزیمقالات اموزشی
موضوعات داغ

طریقه خشک کردن انگور خشک کن

روشهای خشک کردن انگور خشک کن

امتیاز کاربر: 4.78 ( 11 نتایج)

طریقه خشک کردن انگور خشک کن

ایران یکی از کشورهای تولید انگور است که تقریبا در تمامی استانهای ایران این میوه بهشتی تولید میشود .در این مقاله طریقه خشک کردن انگور به دو روش  سنتی و با خشک کن انگور را برای علاقمندان شرح میدهیم ….

خواص انگور

انگور ( vinifera) از خانواده انگوریان است و بیش از 600نمونه انگور وجود دارد .این گیاه حالت بوته ای و رونده دارد.میوهٔ انگور به دو نوع دانه‌دار و بی‌دانه تقسیم می‌شود. هر یک از این دو جور در رنگهای مختلف سرخ و سیاه و زرد و تقریباً  سبز  دیده می‌شوند.  این میوه در مناطقی که حداکثر دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل آن کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌کند.انگور در تمام مناطق معتدل جهان می‌روید. بیش از ۲۰ هزار نوع انگور در سراسر جهان می‌روید. انگور پس از خشک شدن تبدیل به مویز ، کشمش ، اونگ میشود و از دیگر فراورده های انگور میتوان به شیره و سرکه اشاره کرد  .

طریقه خشک کردن انگور

انگور را به طرق مختلف خشک می کنند روش های سنتی خشک کردن انگور و خشک کردن انگور به روش صنعتی ….

خشک کردن انگور به روش سنتی

اولین روش خشک کردن انگور که از دیرباز در بین همه مردم جهان مورد استفاده قرار می گرفته است روش سنتی خشک کردن انگور است . در این روش انگور ها را روی زمین پهن میکنند و در حدود 20روز طول میکشد تا به طور کامل خشک شود در این مدت ( مدت زمان خشک کردن انگور ) انگور را بارها و بارها پشت و رو میکنند تا کپک نزند .

روش تهیه اونگ انگور ( خشک کردن اونگ)

برای تهیه اونگ انگور به این صورت عمل میکنیم که انگور ها را روی طناب به صورت اونگ  اویزان میکنیم تا به ارامی خشک شود . این نوع محصول انگور برای شب یلدا مرسوم است .

خشک کردن انگور در سایه ( سایه خشک )

در سایه خشک کردن انگور به این روش عمل میکنیم که انگور را در جایی به دور از افتاب پهن کرده و به طور مرتب جابجا میکنیم تا انگور به طور کامل خشک شود .

خشک کردن انگور تیزابی

کشمش تیزابی یکی از روش های سریع در تهیه انگور خشک است در این روش انگور به رنگ سبز یا زرد در می اید . انگور تیزابی همانند انگور افتاب خشک ، سخت نیست و بنابراین یکی از خوش خوراکترین کشمش هاست .

ابتدا خوشه های چیده شده را در داخل سبد قرار داده و در داخل محلول آماده شده به مدت یک دقیقه فرو می برند. و سپس در ظرف هایی قرار می دهند تا آب کش شوند و آنگاه به محوطه ای انتقال می دهند اما خوشه ها نباید روی هم قرار داده شوند.و برای خشک شدن یکنواخت حبه ها با برگرداندن خوشه ها اقدام به خشک کردن قسمت پایین حبه ها می نمایند. در این روش مدت خشک شدن  ۸-۵ روز می باشد. یک روز گذشته از چیدن خوشه ها اقدام به تهیه محلول تیزآب می نمایند. برای این غرض در ۱۰۰ لیتر آب نیمه گرم ۵ کیلوگرم گرد تجاری کربنات پتاسیم و ۲ لیتر روغن سبزه افزون نموده و محلول را بهم می زنند.

محلول بدست آمده که رنگ شیری دارد برای ۲۵۰۰ کیلوگرم انگور کافی می باشد. اگر هنگام خشک کردن انگور روزها ابری و تابش خورشید ضعیف باشد و در ضمن اگر خوشه ها شامل حبه های درشت باشند مقدار کربنات پتاسیم و به همان نسبت روغن سبزه را در محلول افزایش می دهند.

کربنات پتاسیم روی دانه های انگور شیارهایی را ایجاد می کند که این شیارها باعث می شود که آب انگور زودتر خشک شده و کشمش سریع تر تشکیل شود همچنین باعث زرد شدن کشمش ها نیز می شود. روغن سبزه هم سبب نرمی کشمش ها می شود.

خشک کردن کشمش به روش صنعتی

یکی از سریعترین و بهداشتی ترین نوع خشک کردن انگور میتوان به روش صنعتی آن اشاره کرد . در این روش انگور ها را روی سینی های دستگاه خشک کن انگور میگذارند و دستگاه را روشن میکنند .و در طول مدت کوتاهی انگورها خشک میشود ……

دستگاه های خشک کن انگور

خشک کن انگور خانگی تک صنعت ( 10کیلویی تا 90کیلویی )

خشک کن انگور نیمه صنعتی تک صنعت ( 100کیلویی تا 300 کیلویی )

خشک کن انگور صنعتی تک صنعت ( 300الی 20 تن )

برای خرید دستگاه خشک کن انگور با ما در ارتباط باشید …..

فیلم طریقه خشک کردن انگور با دستگاه خشک کن انگور…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید