خشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوه
موضوعات داغ

فیلم دستگاه خشک کن انگور

فیلم روش خشک کردن انگور

امتیاز کاربر: 4.43 ( 35 نتایج)

فیلم خشک کن انگور

یکی از میوه های تابستانی شیرین انگور است که از نارس ( غوره ) تا انگور و کشمش که خشک شده آن است مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این نوشته روش خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن میوه ( انگور ) برای علاقمندان به صنعت خشکبار به صورت فیلم دستگاه خشک کن انگور  قرار دادیم تا به راحتی بتوانید از دستگاه خشک کن انگور استفاده  نمایید .

انگور چیست ؟

همانطور که اشاره شد انگور یکی از انواع میوه های تابستانی است که دارای خواص بی شماری است . این میوه از نارس آن که غوره نام دارد ، تا وقتی شیرین و آبدار و خوشمزه می شود  و انگور نام می گیرد و خشک شده این میوه که کشمش است حتی رب انگور که شیره انگور نام دارد دارای خواص فوق العاده ایست مورد استفاده قرار می گیرد  .

در این نوشته شما را با خشک کردن انگور به روش سنتی و صنعتی ( دستگاه خشک کن انگور ) و همچنین فیلم دستگاه خشک کن انگور را به ترتیب آشنا کنیم .

روش خشک کردن انگور

انگور به دو  روش صنعتی و سنتی خشک می شود . روش سنتی روش نیاکان ماست و روش صنعتی روشی سریع برای خشک کردن انگور است که شما را با روش خشک کردن انگور چه به روش سنتی و چه به روش صنعتی و با دستگاه های خشک کن انگور آشنا می کنیم .

خشک کردن انگور به روش سنتی

یکی از روش های خشک کردن انگور روش سنتی است در این روش نور خورشید یکی از مهمترین منابع برای خشک کردن انگور است .

آب میان بافتی انگور بر اثر تابش نور خورشید  و گرمای حاصل از آن خشک می شود و انگور خشک شده یا همان کشمش تولید می شود در این روش هفته ها باید صبر کرد و منتظر خشک شدن انگور شد .

انواع روش سنتی خشک کردن انگور

  • آفتاب خشک
  • سایه خشک
  • تیزابی

مضرات خشک کردن انگور به روش سنتی

در روش سنتی خشک کردن انگور ؛ گرمای خورشید نقش اساسی را ایفا می کند و در این روش از انگور های با کیفیت و بی دانه استفاده می کنند . انگور ها را بعد از شستشو روی یک پارچه بزرگ و یا سبد و یا روی طناب آویزان می کنند و آب میان بافتی انگور بر اثر گرمای خورشید خشک می شود .

این روش دارای مضرات زیادی است :

  • دیر خشک شدن انگور
  • خرابی و کپک زدگی
  • آلودگی هوا
  • تخم ریزی حشرات
  • بد رنگ  شدن کشمش

خشک کردن انگور به روش صنعتی

خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن انگور

در دنیای مدرن امروزی و با وجود دستگاههای پیشرفته که کار را برای انسان آسانتر می کند خشک کردن انگور نیز باید به روش مدرن انجام شود . خشک کردن انگور به روش صنعتی با استفاده از دستگاه خشک کن یکی از بهترین روش های خشک کردن انگور است که در این روش انگور ها را بعد از چیدن و جداسازی شاخ و برک از آن  در دستگاه وان شستشو ریخته و به روش صنعتی شستشو می دهند تا گل و لای و آلودگی ها از میوه شسته شود .

مزایای خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن انگور

  • تسریع در روند خشک شدن
  • حفظ مواد مغذی انگور
  • عدم الودگی
  • عدم دور ریز
  • بالا رفتن کیفیت خشک
  • حفظ رنگ کشمش
  • روشن کردن دستگاه در فواصل مختلف
  • خشک کردن میزان بیشتری از انگور

بررسی زمان خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن انگور و روش سنتی

همانطور که در بالا اشاره شد زمان خشک شدن انگور به روش سنتی بسیار طولانی است هفته ها انگور را روی زمین پهن می کنند تا خشک شود و در روزهای ابری و بارانی این امر بسیار دشوار خواهد بود اما در روش صنعتی خشک کردن انگور زمان خشک شدن انگور از هفته ها به سه ساعت تقلیل پیا می کند .در این روش بعد از خشک شدن انگور میتوان دستگاه را در فواصل روز بارها و بارها روشن کرد.

دستگاه خشک کن انگور

دستگاه خشک کن انگور در مدلهای متنوع تولید می شود شرکت تک صنعت نیز  این دستگاهها را در مدلهای خانگی نیمه صنعتی و صنعتی تولید کرده است .

فیلم دستگاه خشک کن انگور ( گرمخانه انگور )

کشمش انگوری است که در آفتاب یا در سایه خشک می شود. کشمش می تواند عملکرد متابولیک بدن را بهبود بخشد، چربی های اضافی را از بین ببرد، جریان خون را روان کند، فشار خون را کاهش دهد، فشار خون را به حالت عادی بازگرداند و عملکرد دستگاه گوارش را به حالت عادی بازگرداند.

تجهیزات خشک کردن مواد غذایی خشک کن کشمش یکی از تجهیزات خشک کن مهم برای تولید کشمش در بازار امروز است. بنابراین، خشک کن انگور باید دارای تجهیزات گرمایش و حفظ حرارت، تهویه و پخش آب خوب باشد و همچنین دارای شرایط بهداشتی مناسبی باشد که می تواند زمان خشک شدن را تا حد زیادی کوتاه کند و کیفیت خروجی را تضمین کند. با این حال، هزینه بالاتر است و فن آوری عملیات پیچیده تر است. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان کشمش به تدریج در جهت خشک کردن مصنوعی در حال توسعه هستند. فیلم دستگاه خشک کن انگور

فرآیند خشک کردن انگور

مواد اولیه: انگورهای رسیده و تازه با رنگ خوب را به عنوان مواد اولیه انتخاب کنید.
تمیز کردن: انگورها را در یک مخزن آب جاری بریزید تا آنها را تمیز کنید و انگورهای نامرغوب را جدا کنید.
خیس کردن قلیایی: برای چند ثانیه در 1.5٪ خیس کنید، سپس با آب تمیز بشویید.
خشک کردن: انگورها را برای خشک کردن در دمای 30 درجه سانتیگراد، خشک کن انگور در مقیاس بزرگ و رطوبت 35 درجه سانتیگراد به مدت 12 ساعت قرار دهید. ظرف نگهداری را به مدت 1-2 روز جمع کنید و سپس آب را تمیز کنید تا ناخالصی های سطحی پاک شود.
هم اکنون آخرین قیمت محصولات را دریافت کنید

خشک کردن ثانویه: در حین خشک کردن دما را روی 80 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و به مدت 4 ساعت در فر قرار دهید و سپس آن را خارج کرده و به مدت 15 روز خنک کنید. پس از آن می توان آن را درجه بندی و بسته بندی کرد.کشمش هایی که پس از آبگیری توسط خشک کن میوه به دست می آیند می توانند مواد مغذی بیشتری را حفظ کرده و طعم بهتری داشته باشند.

ویژگی های دستگاه خشک کن انگور پمپ حرارتی

1. دمای کاری انتخاب شده را می توان خودسرانه از 10 درجه سانتی گراد تا 75 درجه سانتی گراد تنظیم کرد و سیستم کنترل دما در جعبه می تواند به طور خودکار دمای ثابت را حفظ کند. برای پخت، عملیات حرارتی کوره صنعتی یا سایر اهداف گرمایشی مناسب است و همچنین یک ابزار ایستاده در آزمایشگاه است.

2. دمای کار می تواند از دمای اتاق به دمای دیگر باشد و دمای کار را می توان به صورت دلخواه در این محدوده انتخاب کرد. پس از انتخاب، می توان دما را توسط سیستم کنترل خودکار در جعبه ثابت نگه داشت.

3. فن گردشی داخلی، جابجایی مکانیکی هوای گرم داخلی را ارتقا می دهد و دمای داخل را یکنواخت تر می کند.
4. فر دستگاه خشک کن انگور  با دمای ثابت دستگاه خشک کن انگور پمپ حرارتی دارای ساختار دقیق، کنترل دما حساس و دقیق و عملکرد ساده است. برای خشک کردن، پخت و عملیات حرارتی اقلام در آزمایشگاه های شرکت های صنعتی و معدنی، شرکت های غذایی، صنایع محصولات کشاورزی و صنایع غذایی دریایی مناسب است.

کدام انگور برای خشک کردن بهتر است؟

خشک کردن انگور یکی از راه های نگهداری طولانی مدت این میوه است در این مقاله به خشک کردن انگور در دستگاه خشک کن و فیلم دستگاه خشک کن انگور خواهیم پرداخت.

انگور های مناسب خشک کردن:

  • انگور بی دانه سبز
  • انگور قرمز یا سبز
  • انگور سیاه
  • اکثر انگورهایی که بدون هسته هستند کارساز هستند

مرحله اول: دستگاه خشک کن را روشن کنید

ابتدا دستگاه خشک کن انگور را روشن نمایید آن را روی درجه 57 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید اما میتوانید تا درجه 75 درجه نیز تنظیم نمایید .

 

فیلم دستگاه خشک کن انگور

مرحله دوم: انگورها را بشویید و انگورها را از ساقه آن جدا کنید

قبل از آن که شروع به خشک کردن انگور ها کنید بهتر است آن ها را بشویید تا گرد و غبار و سموم و غیره از روی آن ها کاملا پاک شود . سپس انگور های شسته شده را آبکشی کرده و روی یک سبد قرار دهید تا آب اضافی خارج گردد.

در این مرحله انگور ها را از ساقه جدا نمایید و انگور های آسیب دیده را جدا سازی نمایید تا کشمش مرغوب تولید کنید .

انگور را از وسط نصف کنید

مرحله سوم: انگور را از وسط نصف کنید

در این مرحله میتوانید انگور ها را به صورت درسته روی سینی ها قرار دهید و یا اینکه در صورت تمایل آن ها را از وسط نصف کرده تا مدت زمان کوتاهتری برای خشک کردن آن داشته باشید .البته ما خود نیز انگور را به صورت حبه حبه روی سینی قرار میدهیم یا حتی میتوانید از خوشه جدا نکنید تا بعد از خشک شدن جدا شود هر جور شما میخواهید همان روش را انجام دهید هدف خشک کردن انگور است .

 

سینی اول انگور خلال شده

مرحله چهارم: انگورها را بریده شده به سمت بالا قرار دهید

انگور های برش داده شده را به سمت بالا روی سینی‌های خشک کن  قرار دهید تا یکنواخت‌تر خشک شوند. بین انگورها فاصله بگذارید تا هوا به گردش درآید. چه انگور ها را از وسط به دو نیم کرده باشید چه به صورت حبه انگور ها را به یک دیگر نچسبانید تا هوا به تمام قسمت های میوه تماس پیدا کند و با سرعت بالایی به طور یکنواخت خشک شود . دستگاه خشک کن شما هر چقدر سینی دارد را پر کنید اما با فاصله های مشخص شده قرار دهید تا میوه ها پس از خشک شدن بهم نچسبد .

آب‌گیری پر شده و آماده آب‌گیری است

مرحله پنجم : اکثر انگورها در عرض 18 تا 48 ساعت آب می شوند

اکثر انگورها بین 18 تا 48 ساعت طول می کشد. آنها را تا زمانی که چروک و انعطاف پذیر شوند، خشک کردم. آنها حدود 48 ساعت زمان بردند. آنها بزرگترین انگوری بودند که من تا به حال آب بدنشان را کم کرده بودم. این زمان بسته به رطوبت اتاق یا منطقه ای که در آن انگور را خشک می کنید متفاوت است. ضخامت انگور و دما نیز بر زمان خشک شدن تاثیر می گذارد. این تصویر در ابتدای فرآیند خشک کردن گرفته شده است.

خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی فیلم دستگاه خشک کن انگور

 

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید