خشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی
موضوعات داغ

خشک کن گوجه فرنگی و کاربرد گوجه فرنگی خشک شده🍅

خشک کردن گوجه فرنگی

امتیاز کاربر: 4.46 ( 27 نتایج)

خشک کردن گوجه فرنگی خشک کن

خشک کردن گوجه فرنگی خیلی کار سختی نیست !شما براحتی میتوانید در منزل گوجه فرنگی با طعم بسیار عالی داشته باشید .خرید گوجه فرنگی خشک شده از فروشگاهها به قیمت گران اصلا به صرفه نیست ما در این مقاله نحوه خشک کردن گوجه فرنگی در آفتاب ، نحوه خشک کردن گوجه فرنگی در فر ، نحوه خشک کردن گوجه فرنگی خشک کن و نحوه نگهداری گوجه خشک را نشان خواهیم داد .

ما با خرید و یا کاشت گوجه فرنگی و استفاده در سالاد ویا در غذاها و خوراکی ها به صورت پخته شده لذت م یبریم .اما زمانی می رسد که گوجه فرنگی تازه دیگر در دسترسمان نیست چه باید کرد ؟! بهترین روش نگهداری گوجه فرنگی ، خشک کردن آنهاست اما چگونه گوجه فرنگی خشک کنیم ؟

روش های خشک گوجه فرنگی

خشک گوجه فرنگی یکی از بهترین روشهای نگهداری این میوه است .

خشک کردن گوجه فرنگی در آفتاب ، خشک گوجه فرنگی در فر ، خشک کردن گوجه فرنگی در خشک کن گوجه فرنگی.

گوجه فرنگی خشک چیست؟

گوجه فرنگی خشک چیست زمانی گه گوجه فرنگی بیش از 90درصد از وزن خود را از دست بدهد میگوییم خشک شده است .طعم گوجه فرنگی خشک شده با گوجه فرنگی تازه کاملا متفاوت است .آنها بیشتر آب خود را از دست داده اند و مقدار زیادی املاح و شکر در ان باقی مانده است .

🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅

روش خشک شدن گوجه فرنگی

خشک گوجه فرنگی در آفتاب

گوجه فرنگی ها را به دو نیم برش دهید روی آنها کمی نمک بپاشید و سپس گوجه فرنگی ها را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید .زمان خنگی هوا و در شب گوجه ها را به جایی گرم منتقل کنید تا فرایند خشک شدن بهتر انجام شود البته اگر این کار را نکردید اشکالی ندارد . حدود 1هفته تا 10روز در این روش خشک کردن گوجه فرنگی طول می کشد .

خشک گوجه فرنگی در فر

خشک کردن گوجه فرنگی در فر به این صورت است گه دمای فر زا به دمای 80 الی 90 درجه می رسانیم و گوجه ها را به ترتیب در سینی فر قرار می دهیم گوجه فرنگی ها در مدت 1روز یا کمی بیشتر خشک می شوند .

🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅

دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

یکی از تجهیزاتی که این روزها برای خشک کردن گوجه فرنگی کاربرد فراوانی دارد دستگاه خشک کن گوجه فرنگی است .

دستگاه خشک کن گوجه فرنگی تولید شرکت تک صنعت است که در مدلها و اندازه های متنوع تولید می شود .

انواع دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

  • دستگاه خشک کن گوجه فرنگی کابینتی
  • دستگاه  خشک کن گوجه فرنگی تونلی

ظرفیت دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

دستگاه خشک کن گوجه فرنگی در ظرفیت های متنوع تولید می گردد کارخانه تک صنعت ظرفیت ها را در ظرفیت های 10کیلویی -20 کیلویی الی 30تن روزانه تولید می نماید .

سوخت دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

  • دستگاه خشک کن گوجه فرنگی در سه نوع سوخت تولید می شود ( برق -گاز-گازوییل)که بستگی به سفارش مشتریان گرامی است انواع دستگاه خشک کن نیز با سفارش مشتریان گرامی به صورت دوگانه سوز تولید می گردد.

قیمت دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

دستگاه های خشک کن گوجه فرنگی با توجه به ظرفیت دستگاه و نوع سوخت در قیمت های متنوعی به فروش می رسد . به طور معمول دستگاه های خشک کن گوجه فرنگی از 2میلیون تومان آغاز میگردد و تا میلیاردها تومان قیمت دارد .

لطفا برای استعلام قیمت دستگاه های خشک کن گوجه فرنگی با ما در تماس باشید .

روش خشک کردن گوجه فرنگی در دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅

خشک کردن گوجه فرنگی با دستگاه خشک کن

بعد از برش دادن گوجه فرنگی ها آنها را به ترتیب روی سینی می چینیم و دستگاه را روشن کنید تا به درجه دلخواه برسد حال بعد از مدت 4ساعت کلیه گوجه فرنگی ها کاملا خشک می شود البته خشک شدن گوجه فرنگی بستگی به اندازه گوجه ها دارد .

گوجه فرنگی ها را به یک اندازه برش دهید تا همگی در یک زمان خشک شود .

نکته اگر گوجه فرنگی ها را نمکی می کنید سعی کنید نمک رقیق شده روی آنها بپاشید .

خشک کردن گوجه فرنگی با دستگاه خشک کن

چگونه بفهمیم گوجه ها خشک شده اند؟

گوجه فرنگی ها زمانی که از حالت نرمی خارج شود می توانیم بگوییم تقریبا خشک شده است . هنگامی که آنها را بین انگشتان خود فشار می دهید باید انعطاف پذیر باشند (شکننده و ناگهانی نیستند) ، اما نباید از راه دور “لکه دار” یا مرطوب باشند. گوجه فرنگی های خود را مرتباً تا پایان دوره خشک شدن بررسی کنید: اگر گوجه فرنگی خیلی طولانی خشک شود ، آن را سخت و چرمی می کند. اما اگر به اندازه کافی خشک نشوند خیلی زود کپک می زنند.

چگونه گوجه فرنگی خشک را ذخیره کنم؟

گوجه فرنگی های خشک شده را در کیسه بگذارید و درب انرا محکم ببندید حال آنرا در فریزر نگهداری نمایید .اما اگر قصد ندارید آنها را در فریزر قرار دهید لطفا در محیطی کاملا خشک و بدور از هر گونه نم و رطوبت قرار دهید …..

چگونه گوجه فرنگی های خشک شده را بازسازی کنم؟

برای تازه سازی  ویا به عبارتی بازسازی خشک شده گوجه فرنگی آنها را در حدود نیم ساعت در اب ولرم قرار دهید و آب اضافی آنرا با یک حوله خشک کنید ….

موارد استفاده از گوجه فرنگی خشک شده

از پودر گوجه می‌توان به عنوان چاشنی در انواع غذاها، سوپ‌ها، خورش‌ها، سس‌ها و برای تزئین غذا یا سالاد، استفاده کرد. پودر گوجه فرنگی را می‌توان به عنوان یک ادویه به غذاها استفاده کرد تا طعم خوبی به آن‌ها بدهد و غذا را خوش طعم کند.

گوجه فرنگی خشک شده در سالاد کاهو

اگر مقداری به سالاد کاهو گوجه فرنگی پودر شده اضافه کنید طعمی بسیار لذیذ به آن می دهد .حتی میتوانید در سس گوجه مقداری پور گوجه بریزید ..

سالاد سزار را با گوجه فرنگی خشک شده لذیذ کنید ….

در سالاد سزار وقتی مرغها را گریل می کنید حتما مقداری پور گوجه فرنگی خشک شده روی آن بریزید … گوجه‌های خشک را به همراه کاهو، نان تست سوخاری، سس سالاد سزار و تکه‌های گریل شده مرغ در ظرف بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

سالاد ماکارونی با گوجه خشک

سالاد ماکارونی را  باپودر گوجه خشک شده مقداری سبزی جات معطر ، سس مایونز ، فلفل دلمه ای ، سیب زمینی ، هویچ و… اضافه نمایید و لذت ببرید ..

گوجه خشک شده در پیتزا

قیمت روز دستگاه خشک کن گوجه فرنگی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید