خشک کن انجمادیخشک کن تونلیخشک کن خورشیدیخشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهفیلم محصولات تک صنعتمقالات اموزشی

طرز تهیه کشمش

طرز تهیه کشمش

طرز تهیه کشمش : کشمش یک میان وعده طبیعی خوشمزه است که می توان آن را به تنهایی خورد یا به انواع دستور العمل ها مانند کوکی های کشمشی بلغور جو دوسر اضافه کرد. علاوه بر همه کاره بودن، ساختن آنها نیز آسان است! به سادگی با خشک کردن انگور در آفتاب، در اجاق یا دستگاه آبگیری، می توانید به راحتی کشمش خود را در کمترین زمان درست کنید! طرز خشک کردن کشمش چگونه است ؟

ساده ترین روش های خشک کردن انگور  و طرز تهیه کشمش را دریابید .

روش های آسان آبگیری انگور

طرز خشک کردن کشمش : هر دو نوع انگور – سبز بدون هسته و قرمز بدون هسته – برای از بین بردن آب بدن عالی هستند. شما ممکن است از انگور هسته دار استفاده کنید، اما حتما باید قبل از خشک شدن، دانه ها را نصف کرده و جدا کنید.

در حال آماده کردن انگور شما

انگورها را کاملا بشویید. فقط می توانید با آب و برس اسکراب بشویید. برای شستشوی موثر می توانید از هر یک از محلول های خانگی زیر استفاده کنید. برای همه محلول‌ها، پس از خیساندن، بشویید و خوب بشویید.

  • 1 قسمت سرکه سیب به 10 قسمت آب. اجازه دهید انگور به مدت 5 دقیقه بماند.
  • 1 قسمت سرکه سفید با 3 قسمت آب لوله کشی ترکیب شده است. انگورها را به مدت 5-10 دقیقه خیس کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3 درصد به 1 گالن آب. 5 دقیقه خیس کنید.
  • 1 قاشق چایخوری نمک برای 1 فنجان آب. زمان خیساندن 2 دقیقه است. خوب مالش دهید و بشویید.
  • 2 قاشق چایخوری سفید کننده به 1 گالن آب.
  • 1 قاشق چایخوری صابون کاستیل به 1 گالن آب. می توانید 7 قطره اسانس مرکبات را به مخلوط اضافه کنید.

در اینجا یک ویدیوی کوچک در مورد نحوه شستن انگور وجود دارد.

انگورها را پس از شستن از ساقه جدا کنید. خشک کردن با هوا اختیاری است زیرا به هر حال در آبگیر خشک می شوند. اما اگر نمی‌خواهید دستگاه آب‌گیری خود را خراب کنید، می‌توانید همیشه انگورهایتان را در آبکش بگذارید و بگذارید یک ساعت چکه کند.

اگر از انگور هسته‌دار استفاده می‌کنید، آن‌ها را از وسط نصف کنید تا دانه‌های آن جدا شود.

طرز تهیه کشمش در فر

طرز خشک کردن کشمش بسیار اسان است ما قصد داریم شما راحت ترین روش های خشک کردن کشمش را اموزش ببینید.

  • انگورها را به طور یکنواخت روی سینی آبگیر بچینید. اگر میوه ها به یکدیگر برخورد کنند نباید مشکلی ایجاد شود.
  • دما را روی تنظیمات “میوه” تنظیم کنید. این 135 درجه فارنهایت است.
  • اجازه دهید انگور به مدت 24 تا 48 ساعت آب شود. هر 6 تا 8 ساعت انگورها را بررسی کنید تا میزان خشک شدن انگورها را ببینید.

می‌توانید با بالا بردن دما تا 145 درجه فارنهایت در 12 ساعت اول، فرآیند آب‌گیری را تسریع کنید. سپس، برای جلوگیری از سوختن یا خشک شدن بیش از حد، دمای 135 درجه فارنهایت را تنظیم کنید.

همانطور که انگورها خشک می شوند، آب و آب میوه ها را در ناحیه ای که مایعات از آن خارج می شوند، آزاد می کنند. برای جلوگیری از چسبیدن روی سینی ها، مخصوصاً اگر از واریته قرمز استفاده می کنید، باید هر 8 ساعت یکبار هم بزنید.

اگر در آزمایش «تمام بودن» مشکل دارید، آب‌گیری را خاموش کنید و بگذارید 30 دقیقه قبل از چشیدن خنک شود.

خشک کردن انگور در فر

  • مطمئن شوید که اجاق شما می تواند دمایی را تا 140 درجه فارنهایت ثبت کند. در غیر این صورت، انگور شما به جای آبگیری در دمای بالاتر پخته می شود.
  • برای گردش هوا، درب فر را حدود ۲ تا ۶ اینچ باز بگذارید. می توانید با قرار دادن یک فن در نزدیکی درب فر، گردش هوا را بهبود بخشید. هنگام انجام این روش خشک کردن، آشپزخانه را از محدودیت برای بچه ها دور نگه دارید.
  • برای نظارت و حفظ دمای فر در 140 درجه فارنهایت، یک دماسنج فر را در نزدیکی انگور قرار دهید.
  • دقت کنید که سینی‌ها به اندازه‌ای باریک باشند که کناره‌ها را لمس نکنند و باید 3 تا 4 اینچ در جلو و پشت کوتاه‌تر باشند. هنگام استفاده از سینی های متعدد، مطمئن شوید که 2 تا 3 اینچ از هم فاصله داشته باشند تا گردش هوا خوب باشد.

بسته به نوع انگور، فر و درجه پخت دلخواه شما، زمان خشک شدن باید حدود 4 ساعت طول بکشد. از نظر بصری، ممکن است در نظر بگیرید که کشمش زمانی که به خوبی چروکیده شده است اما هنوز کمی چاق است، آماده شده است.

5 مرحله آسان برای خشک کردن انگور در فر و طرز خشک کردن کشمش

می توانید انگور خشک خود را در ظرف در بسته به مدت 3 هفته در یخچال نگهداری کنید. انگور خشک کن مدت بیشتری نگه می دارد.

انگور آفتاب گیر

  •  انگورها را در سینی فر بچینید. اجازه ندهید انگورها به یکدیگر برخورد کنند.
  • روی انگورها را با دستمال آشپزخانه بپوشانید. می توانید از روبالشی نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که روکش را سنگین کنید تا از بین نرود و به خوبی به هدف آن ها یعنی جلوگیری از رسیدن حشرات به میوه ها عمل کند.
  • انگورها را حداقل به مدت 3 روز در معرض آفتاب قرار دهید. در شب های مرطوب، انگور را داخل آن ببرید و روز بعد دوباره بیرون بیاورید.

انگورهایی که ممکن است حتی قبل از چروک شدن و تبدیل شدن به کشمش مرطوب یا پوسیده شده باشند را بردارید.

بعد از 3 روز کشمش را از سینی خارج کرده و در ظروف شیشه ای یا فلزی نگهداری کنید.

یکی از فواید خوردن انگور کم آب این است که راهی آسان و سریع برای بسته بندی مواد مغذی است. وقتی انگور خشک می‌شود، مواد مغذی غلیظ‌تر می‌شود و آن را به یک میان‌وعده غنی از آهن، پتاسیم، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌های B تبدیل می‌کند که همگی به اندازه‌های شیرین و تلخی تبدیل می‌شوند.

روشهای متعددی برای خشک کردن انگور وجود دارد . در این مقاله چندین روش طرز خشک کردن کشمش را مطالعه کردید امیدواریم این روش ها مورد پسند شما علاقمندان طرز خشک کردن کشمش قرار گرفته  باشد.

همچنین ببینید…..

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید