خشک کن انجمادیخشک کن تونلیخشک کن خورشیدیخشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهفیلم محصولات تک صنعتمقالات اموزشی

خشک کن میوه تسمه ای

امتیاز کاربر: 4.84 ( 17 نتایج)

خشک کن میوه تسمه ای

خشک کن میوه تسمه ای  دستگاهی پرکاربرد برای خشک کردن میوه – سبزی جات -مواد دارویی است ؛ که توسط تسمه مشبک انتقال داده می شود تا آب روی سطح میوه ها به سرعت تبخیر شود.

مفهوم تسمه خشک کن

یک تسمه خشک کن از چندین بخش واحد مستقل تشکیل شده است. هر بخش شامل یک فن گردشی، دستگاه گرمایش ، سیستم ورودی هوای تازه یا مشترک و سیستم تخلیه گاز خروجی است. پارامترهای عملیاتی مقدار محیط خشک کن، دما، رطوبت و گردش گاز خروجی را می توان به طور مستقل کنترل کرد، در نتیجه اطمینان از قابلیت اطمینان تسمه خشک کن و بهینه سازی شرایط عملیاتی را تضمین می کند.

عملکرد تسمه خشک کن انعطاف پذیر است، مواد مرطوب تغذیه می شود و فرآیند خشک کردن در یک جعبه کاملاً مهر و موم شده انجام می شود، شرایط کار بهتر است و از نشت گرد و غبار جلوگیری می شود.

تسمه خشک کن یک تجهیزات خشک کن برای تولید دسته ای است که برای خشک کردن ورق، نوار و مواد دانه ای با نفوذپذیری هوا خوب استفاده می شود. برای سبزیجات خشک ، کاتالیزور ها و غیره استفاده می شود. مخصوصا برای موادی که دمای آنها مجاز نیست مناسب است. بالا بودن این سری از خشک کن ها می باشد.

خشک کن از چندین واحد تشکیل شده است، هر واحد هوای گرم به طور مستقل گردش می کند، بخشی از گاز خروجی توسط یک فن مخصوص رطوبت زدایی تخلیه می شود و گاز خروجی توسط یک دریچه تنظیم کنترل می شود

منبع گرما را می توان به عنوان گرمایش الکتریکی، گرمایش پمپ حرارتی، گرمایش بخار، گرمایش گاز طبیعی، گرمایش زغال سنگ و غیره با توجه به نیاز کاربر طراحی کرد. این ویژگی سرعت خشک شدن سریع، شدت تبخیر بالا و کیفیت محصول بالا را دارد.

چه میوه خشک کنی بخریم

ساختار تسمه خشک کن

خشک کن تسمه تک مرحله ای

موادی که قرار است خشک شوند به طور مساوی روی تسمه نقاله از انتهای تغذیه از طریق دستگاه تغذیه توزیع می شود. تسمه نقاله معمولاً از ورق فولادی ضد زنگ سوراخ دار ساخته می شود که توسط یک موتور از طریق جعبه دنده هدایت می شود و می تواند سرعت را تنظیم کند. داخل کابینت خشک کن به منظور کنترل مستقل پارامترهای عملیاتی و بهینه سازی عملکرد معمولاً به چندین واحد تقسیم می شود. یک بخش جداسازی بین بخش های خشک کن وجود دارد که در آن هیچ محیط خشک کن در گردش نیست.

خشک کن تسمه ای چند مرحله ای

خشک کن تسمه ای چند مرحله ای اساساً از چندین خشک کن تسمه ای تک مرحله ای به صورت سری تشکیل شده است و اصل عملکرد آن مانند خشک کن های تسمه ای تک مرحله ای است.

 خشک کن تسمه ای چند لایه

خشک کن تسمه ای چند لایه اغلب در مواردی استفاده می شود که سرعت خشک کردن مورد نیاز کم است، زمان خشک کردن طولانی است و شرایط عملیاتی فرآیند را می توان در طول فرآیند خشک کردن ثابت نگه داشت. یک پارتیشن بین لایه ها تنظیم می شود تا جریان جهتی محیط خشک کن را سازماندهی کند و مواد را به طور یکنواخت خشک کند. خشک کن تسمه ای چند لایه فضای کمتری را اشغال می کند و ساختار ساده ای دارد و برای خشک کردن مواد دانه ای کاربرد زیادی دارد. اما به دلیل عملیات بارگیری و تخلیه متعدد، برای خشک کردن و چسباندن تسمه نقاله و موادی که اجازه شکستن آنها ممنوع است، مناسب نیست.

خشک کن تسمه ضربه ای

خشک کن تسمه ضربه ای برای خشک کردن پارچه ها، برگ های تنباکو، پوشش های سطحی زیرلایه ها و سایر مواد پوسته پوسته مناسب است. تسمه نقاله ضربه ای معمولا از دو تسمه نقاله تشکیل شده است. نوار نقاله ضربه ای را می توان به بخش های واحد برای کنترل مستقل تقسیم کرد. پس از مرطوب شدن محیط خشک کن ، بخشی از آن تخلیه می شود و قسمت دیگر برگردانده می شود تا با محیط خشک کن تازه مخلوط شده و سپس به گردش در آید .

نمای کلی تسمه خشک کن

مخصوصاً برای رطوبت بالا و مواد حساس به حرارت مانند سبزیجات کم آب و قطعات گیاهی مناسب است . از مزایای سرعت خشک شدن بالا، شدت تبخیر بالا و کیفیت خوب محصول برخوردار است. تسمه خشک کن به طور گسترده ای در صنعت استفاده می شود، عمدتا برای خشک کردن قطعات کوچک از مواد و مواد فیبری. به طور خلاصه، مواد خشک شده با تسمه خشک کن باید شکل خاصی داشته باشند و پس از خشک شدن همچنان شکل خاصی را حفظ کنند.

ویژگی های تسمه خشک کن

(1) لرزش و ضربه مواد بر روی تسمه خشک کن اندک است و ذرات مواد به راحتی پودر و شکسته نمی شوند، بنابراین برای خشک کردن برخی از موادی که اجازه شکستن آن ها ممنوع است نیز مناسب است.

(2) تسمه خشک کن نه تنها برای خشک کردن مواد استفاده می شود، بلکه گاهی اوقات می تواند برای پخت، پخت یا پخت مواد نیز استفاده شود.

(3) ساختار خشک کن میوه تسمه ای پیچیده نیست، نصب راحت است و می تواند برای مدت طولانی کار کند.

هنگامی که یک خطا رخ می دهد، می تواند برای تعمیر و نگهداری داخل جعبه وارد شود، که برای تعمیر و نگهداری راحت است.

(4) حجم هوا، دمای گرمایش، زمان ماندن مواد و سرعت تغذیه را می توان برای دستیابی به بهترین اثر خشک کردن تنظیم کرد.

(5) پیکربندی تجهیزات انعطاف پذیر است و می توان از سیستم شستشوی تسمه مش و سیستم خنک کننده استفاده کرد استفاده کرد.

(6) بیشتر گردش هوا بازیافت می شود و به شدت در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

(7) دستگاه توزیع هوای منحصر به فرد توزیع هوای گرم را یکنواخت تر می کند و ثبات کیفیت محصول را تضمین می کند.

(8) منبع گرما را می توان با بخار، روغن رسانای گرما، برق یا اجاق گاز داغ (نفت) با سوخت زغال سنگ مطابقت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید