خشک کن تونلیخشک کن خورشیدیخشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی
موضوعات داغ

چگونه لیمو خشک کنیم

خشک کن لیمو

امتیاز کاربر: 4.88 ( 6 نتایج)

چگونه لیمو خشک کنیم

لیمو عمانی یکی از خوشمزه ترین چاشنی در غذاهای ایرانی است .غذاهایی مثل قورمه سبزی و خورشت قیمت واقعا بدون لیمو عمانی بی مزه است واما این چاشنی بسیار خوشمزه به سختی خشک میشود و گاهی ممکن است تلخ شود . چگونه باید لیمو عمانی خشک کنیم تا کپک نزند ؟

بهترین لیمو ترش

گیاه لیمو عمانی بومی آسیای جنوبی بوده و در آمریکا و آمریکای لاتین نیز کشت می‌شود. این گیاه در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرقی ایران نظیر بندرعباس،میناب، جهرم، جیرفت، کهنوج و شیراز، به‌طور فراوان کاشته می‌شود.

لیمو عمانی چیست ؟

میوهٔ خشک‌شده‌ لیمو ترش است که به طور معمول به‌ عنوان چاشنی در غذاهای خاور میانه به خصوص در ایران مورد استفاده قرار می گیرد . لیمو عمانی تازه به رنگ خردلی است  و بسیار ترش است،  . رنگ پوستهٔ خارجی لیمو عمانی از زرد قهوه‌ای تا سیاه بوده و آن را به‌ صورت چاشنی در غذا مورد استفاده قرار می‌دهند. لیمو عمانی به‌ صورت گرد کوبیده‌  شده یا درسته عرضه می‌شود. البته باید هسته های لیمو عمانی را کاملا خارج کرد تا غذا تلخ نشود …

روش خشک کردن لیمو عمانی

روش خشک کردن لیمو عمانی به این صورت است که لیموی تازه را میشویند تا الودگی هایش پاک شود .اگر لیموی ترش زیادی دارید پیشنهاد میکنم حتما از وان شستشوی اتوماتیک تک صنعت استفاده نمایید .

بعد از شستشو حتما انرا خشک کنید تا کپک نزند این روش برای خشک کردن دستی و همان سنتی گفته می شود .

بعد از آن بستگی به خود شما دارد تا لیمو عمانی را چگونه مصرف کنید .

چگونه لیمو خشک کنیم

خشک کردن لیمو عمانی به صورت گرد لیمو

لیمو ترش را در این مرحله به صورت 4 تکه برش دهید و پس از آن انرا روی سینی خشک کن لیمو ترش قرار دهید درجه حرارت دستگاه را روی خشک اتومات بگذارید اما اگر بخواهید به روش سنتی خشک کنید لیمو ها را روی پارچه و یا سبد چوبی قرار دهید . در روش سنتی لیموی عمانی 19تا 21 روز طول می کشد تا خشک شود….بعد از خشک شدن انرا با آسیاب تک صنعت به طور کامل آسیاب کرده و به صورت گرد در می آوریم….

خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی

خشک کردن لیمو عمانی به صورت درسته

لیمو ترش ها را بعد از اینکه شستشو دادید نوبت به خشک کردن آنها می رسد .در این روش اگر از دستگاه خشک کن استفاده میکنید لیمو ها را روی سینی و یا کشو های خشک کن لیمو ریخته  و دستگاه را روشن کنید خشک شدن لیمو ها در این قسمت بستگی به درشتی و ریزی آنها دارد .اما در روش سنتی خشک کردن لیمو ها را روی زمین پهن کنید   و در مقابل نور خورشید بگدارید ۳ ساعت اول مرتب زیر و رو کنید تا تمام لیمو خشک شود و سپس به مدت ۳ الی ۴ روز زیر تابش نور خورشید قرار می‌دهند تا کاملاً خشک شود. بعد از آن در جایی که در معرض جریان هوا باشد قرار دهید تا به طور کامل خشک شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید