خشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی
موضوعات داغ

خشک کردن زردالو با خشک کن

دستگاه خشک کن زردالو

امتیاز کاربر: 4.71 ( 4 نتایج)

خشک کردن زردالو با خشک کن

میوه و سبزی جات ماندگاری چندانی ندارند و حداکثر مدتی که میتوان انها را نگهداری کرد تا 1ماه در شرایط استاندارد است . اما اگر قصد نگهداری میوه و سبزی جات را دارید باید یکی از انواع روش های مورد استفاده را به کار ببرید . خشک کردن میوه و سبزیحات یکی از روش های نگهداری مواد غذایی برای مدت زمان طولانی است . یکی از انواع میوه و سبزیجاتی که میتوان انها را خشک کرد و برای مدت طولانی نگه داری کرد زردالو است . در این مقاله خشک کردن زردالو با خشک کن را برای علاقمندان به خشکبار و تولید کنندگان منتشر نموده ایم…

روش خشک کردن زردالو

یکی از میوه های خوشمزه تابستانی زردالو است که به نام شکرپاره هم معروف است .زردالو هم به صورت میوه خام و هم به صورت خشک کرده در غذاها و دسر ها مورد استفاده قرار میگیرد.

خشک کردن زردالو به دو روش ممکن است یکی روش طبیعی و دیگری با استفاده از دستگاه خشک کن زردالو

میوه زرد الو چه تازه و چه خشک کرده آن دارای فواید خیلی زیادی است .شما میتوانید زردالو را در خودتان خشک کنید و یا با استقاده از دستگاه خشک کن زردالو آن را خشک نمایید .

خشک کردن زردالو در افتاب – اجاق گاز -مایکرویو و دستگاه خشک کن زردالو  همگی زردالو ها را ابگیری کرده و میوه خشک زردالو را تحویل میدهد .

روش های مختلف خشک کردن زردآلو

قبل از شروع به خشک کردن زردالو و هر نوع میوه ای باید یاداوری کنم شما حتما حتما از میوه های تازه و کاملا رسید ه و سالم برای این کار استفاده کنید .

هر چه بافت میوه زردالو طلایی تر و بافت ظریف تری داشته باشد زردالوی خشک بهتری تولید میکند .

روش خشک کردن زردالو در افتاب

راه های مختلفی برای خشک کردن زردآلو وجود دارد. محبوب ترین روش خشک کردن آفتاب است زیرا یک روش طبیعی است. همچنین طعم و مواد مغذی موجود در میوه خشک را حفظ می کند.

زردآلو آفتاب گیر

ابتدا باید یک سینی خشک کن آماده کنید. می توانید سینی خشک کن خود را با استفاده از یک تکه سیم توری قفس مرغ ، چوب، مقداری میخ و چکش درست کنید. یک قاب ساده بسازید و آن را در آفتابی ترین و بادخیزترین موقعیت خارج از خانه خود قرار دهید.

همچنین می توانید از قفسه های خنک کننده به عنوان جایگزین استفاده کنید. آنها را روی ورقه های کوکی قرار دهید و آنها را در قسمت خشک کردن خود قرار دهید. مهم است که قفسه اجازه دهد هوا در اطراف میوه جریان یابد.

پس از آماده شدن قفسه خشک کن، بهترین انتخاب زردآلو را انتخاب کنید. سپس آن‌ها را از وسط نصف کرده، گودال‌ها را بیرون آورده و مجدداً چهار قسمت کنید. زردآلوهای بریده شده را با داخل آن ها به بیرون در سینی خشک کن قرار دهید. اجازه دهید حدود سه روز تا یک هفته خشک شوند.

گزینه دیگر این است که ابتدا کل میوه رسیده را در محلول نمک فرو کنید. دو قاشق غذاخوری نمک را در یک گالن آب اضافه کنید و سپس هم بزنید. سپس میوه رسیده را داخل آن فرو کنید. میوه ها را کمی به سمت بیرون برگردانید و در سینی خشک کن قرار دهید.

به جای محلول نمک، می توانید از مخلوط آب لیمو و آب نیز برای فرو بردن زردآلوهای خود استفاده کنید. انجام این کار به جلوگیری از قهوه ای شدن زردآلو کمک می کند. همچنین یک پارچه  آماده داشته باشید تا میوه ها را با آن بپوشانید تا از حشرات جلوگیری شود.

مزایا: این یک روش کاملاً طبیعی برای خشک کردن میوه است. این ساده است و به راحتی قابل انجام است.

معایب: چند روز طول می کشد تا میوه خشک شود. آب و هوا غیرقابل کنترل است و هنگام خشک شدن در بیرون خطرناک است.

قبل از قرار دادن زردآلو در دستگاه آب‌گیری، مقداری آب لیمو روی زردآلو اسپری کنید – آب لیمو از قهوه‌ای شدن زردآلو جلوگیری می‌کند.

خشک کردن زردآلو در فر

زردآلو را می‌توان به‌طور کامل خشک کرد، اما اگر آن را نصف کرده و هسته‌ای شود، کم‌آبی مؤثرتر خواهد بود.

با شستن میوه و خشک کردن آن با یک حوله تمیز یا رول آشپزخانه شروع کنید.
سپس میوه ها را به صورت یک لایه روی سینی خشک کن قرار دهید. حتما قسمت برش خورده را بالا نگه دارید تا آب آن تمام نشود.
فرآیند خشک کردن را با تنظیم فر روی حرارت کم با دمای 50 درجه سانتیگراد شروع کنید. میوه ها را با دقت تماشا کنید. زمانی که پوست ها شروع به چروک شدن کرد، دمای فر را تا 65 درجه سانتیگراد افزایش دهید. آن را نگه دارید تا فرآیند خشک شدن کامل شود. درب فر را کمی باز نگه دارید تا رطوبت به طور موثر از آن عبور کند.
بعد از پخت سینی ها را از فر خارج کرده و حدود 12 ساعت در دمای محیط بگذارید تا خنک شوند. سپس، می توانید زردآلوهای خشک را در شیشه های دربسته یا جعبه های مقوایی بسته بندی کنید.

مزایا: این فرآیند زمان خشک شدن سریع تری دارد.

معایب: برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار هنگام خشک کردن نیاز به نظارت دقیق دارد.

مرحله آسان برای خشک کردن زردآلو در فر

خشک کردن زردآلو با استفاده از دستگاه خشک کن مواد غذایی
با شستن زردآلوها، خشک کردن آن ها، برداشتن هسته های آن و به دو نیم کردن شروع کنید. زردآلوها را در حالی که گوشت آن رو به بالا باشد، روی قفسه‌های دستگاه آب‌گیری قرار دهید. سعی کنید نیمه ها را خیلی نزدیک بسته بندی نکنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین هر قطعه برای جریان هوای مناسب وجود دارد.

دفترچه راهنمای دستگاه خشک کن  را از نظر دما و زمان مورد نیاز برای خشک کردن زردآلو بررسی کنید. با این حال، به طور معمول، آبگیرها در دمای 57 درجه سانتیگراد تنظیم می شوند و 12 ساعت طول می کشد تا زردآلوها خشک شوند.

مزایا: این فرآیند زمان خشک شدن سریع تری نسبت به خشک کردن در آفتاب دارد.

معایب: اگر به درستی نظارت نشود، خطر خشک شدن بیش از حد زردآلو وجود دارد. زمان خشک شدن متفاوت است.

قبل از قرار دادن زردآلو در آبگیر یا فر، مقداری آب لیمو را روی زردآلو اسپری کنید – آب لیمو از قهوه ای شدن زردآلو جلوگیری می کند.

خشک کردن زردآلو در مایکروویو

برای استفاده از مایکروویو برای خشک کردن، ابتدا باید میوه ها را به ورقه های نازک برش دهید. مطمئن شوید که خیلی نازک نباشند یا ممکن است به سطح مایکروویو بچسبند. سپس، اطمینان حاصل کنید که صفحه مایکروویو کاملاً شسته و خشک شده است. برش های زردآلو را در بشقاب قرار دهید و مطمئن شوید که بین برش ها فاصله کافی بگذارید.

تنظیم یخ زدایی را انتخاب کنید و تایمر را برای 30 دقیقه تنظیم کنید. بعد از 30 دقیقه دوباره چک کنید و میوه را برگردانید. بررسی کنید که آیا خشک شدن آن تمام شده است. اگر اینطور نیست و میوه هنوز مرطوب است، میوه را برگردانید و تایمر را برای 5 تا 10 دقیقه دیگر تنظیم کنید. زردآلو میوه ای آبدار است و ممکن است حدود 45 دقیقه در مایکروویو بماند.

مزایا: سریعترین روش خشک کردن است.

معایب: مایکروویو فقط می تواند مقدار کمی میوه را در یک زمان پردازش کند.

نگهداری زردآلوی خشک

هنگامی که زردآلوها خشک شدند، باید در دمای اتاق خنک شوند. سپس، می توانید آنها را در کیسه های پلی اتیلن ضد رطوبت بسته بندی کنید یا آنها را در شیشه های شیشه ای درب دار نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که زردآلو خشک در یخچال نگهداری می شود. قرار دادن آنها در دمای بالا باعث سفت و تیره رنگ شدن میوه می شود. این میوه همچنین ممکن است ارزش غذایی خود را از دست بدهد.

نحوه نگهداری زردآلو خشک

اگر زردآلو به خوبی در یخچال نگهداری شود، می تواند حدود 6 ماه بماند. نگه داشتن آن در دمای اتاق طول عمر آنها را تنها به یک ماه کاهش می دهد.

نحوه نگهداری میوه های خشک در خانه

زردآلو نه تنها خوشمزه است بلکه سالم نیز هست. چه آن را تازه یا خشک مصرف کنید، زردآلو همان ارزش غذایی را برای شما تولید می کند. مزایای خشک کردن زردآلو این است که انجام آن آسان است و نگهداری آن آسان تر است. زردآلو خشک فواید سلامتی شگفت انگیزی دارد که باید از آنها استفاده کنید. بنابراین، چرا امروز شروع نکنید و کمی زردآلو خشک درست کنید؟

خشک کردن زردآلو خشک کردن زردآلو خشک کردن میوه

دستگاه خشک کن زردالو

دستگاه خشک کن زردالو یکی دیگر از دستگاه های خشک کردن میوه و سبزی جات در مدت زمان کوتاهی است . در ذیل به اموزش خشک کردن زردالو با دستگاه خشک کن زردالو میپردازیم .

روش خشک کردن زردالو با دستگاه خشک کن زردالو

  • زردالو ها را در وان شسشتوی زردالو ریخته و از الودگی ها پاک کنید .
  • با دستگاه هسته گیر زردالو آنها را هسته گیری نمایید .
  • بعد از هسته گیری زردالو ها را روی سینی های دستگاه خشک کن زردالو بچینید .
  • دستگاه خشک کن را روی درجه حرارت مشخص شده قراردهید .
  • بعد از مدت 3ساعت در دستگاه خشک کن زردالو باقی بماند وسپس یک بار چک کنید در صورت خشک شدن زردالو ها را خارج نمایید .
  • زردالوهای خشک شده را از دستگاه خشک کن زردالو خارج کزده و در بسته بندی مناسب در حای خشک و خنک قراردهید .

همچنین بخوانید :

خشک کردن سیب در دستگاه خشک کن سیب

خشک کن سیب

روش خشک کردن الوبخارا در دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن الوبخارا

خشک کردن هندوانه در دستگاه خشک کن هندوانه

خشک کن هندوانه

روش خشک کردن قارچ در دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن قارچ و روش خشک کردن قارچ

روش خشک کردن خرما در دستگاه خشک کن خرما

خشک کن خرما

خشک کن زعفران و روش های خشک کردن آن

خشک کن زعفران خشک کردن زعفران

 

همچنین برای بازدید از فروشگاه خشک کن تکصنعت و خرید دستگاه خشک کن

 

خرید دستگاه خشک کن میوه و سبزی

چکار کنیم میوه به دستگاه خشک کن نچسبد

میوه خشک کن

قیمت روز دستگاه خشک کن میوه در خرداد 1401

چه دستگاه میوه خشک کنی بخریم

میوه خشک کن رومیزی

نشانی نمایندگی خشک کن میوه در شهرستانها

کاتالوگ دستگاه میوه خشک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید