خشک کن خورشیدیخشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوهمقالات اموزشی

خشک کن فلش

خشک کن فلش

flash dryer یا دستگاه خشک کن فلش چیست ؟

دستگاه خشک کن فلش یکی از انواع دستگاههای خشک کن است که برای موادی که به حرارت حساس هستند تولید می شود این دستگاه یک خشک کن عمودی است که با یک آسیاب چرخشی ادغام شده است .

تاریخچه فلش درایر

خشک کردن فلش یک روش بسیار جدید در خشک کردن مواد است این پروژه در سال 2014 ابداع شد. این پروژه در ابتدا له منظور بررسی این هدف بود که چرا خشک کن ها در مقیاس کوچکتری کار نمی کنند و به مقادیر کمتری از انرژی نیاز ندارند ؟ برای این منظور یک مطالعه نظری از فرآیندهای فیزیکی درگیر در طول خشک کردن انجام شد. این مطالعه منجر به قرار دادن این پدیده ها در معادلات شد. این مطالعه امکان تبدیل آنها را به معادلات ریاضی منجر به ایجاد یک مدل نظری با نرم افزار Matlab فراهم کرد. این امکان شبیه سازی عملکرد تجهیزات را با توجه به ابعاد و شرایط عملیاتی فراهم می کند.

عملکرد دستگاه فلش درایر

همانطور که اشاره شد دستگاه خشک کن فلش با فلش درایر یک درایر عمودی چرخشی است که برای نیاز های خاص طراحی و تولید شده است این دستگاه برای خشک کردن انواع پودها – پودر کیک- شیر خشک – دوغاب ها – خمیر ها – مواد دارویی و غذایی که حساسیت زیادی به تغییرات دمایی دارند تولید شده است .

تفاوت بین دستگاههای خشک کن و عملکرد محصول

تفاوت اصلی بین خشک کردن اسپری، خشک کردن بستر سیال و خشک کردن فلاش ویژگی های خوراک (مایع در خشک کردن اسپری در مقابل جامدات) است. زمان خشک کردن در این دستگاه ها چیزی در حدود (5 تا 100 ثانیه) لازم است تا موادی را که به حرارت حساس هستند را خشک کند این زمان در برابر خشک کن های بستر سیال که در حدود 1 تا 300 دقیقه )می باشد .

یکی از ایده ال ترین روش ها برای خشک کردن محصولاتی که به سادگی خشک می شود خشک کردن به روش فلش است زیرا در روش خشک کردن فلش با دستگاه فلش  درایر فقط نیاز است که رطوبت را از سطح محصول حذف کنیم

خشک کن های فلش  سیستم های پنوماتیکی هستند که انتقال و خشک کردن همزمان هوا را ترکیب می کنند، جایی که مواد جامد در نقطه تغذیه وارد می شوند و قبل از تخلیه کامل به سیستم جمع آوری محصول در یک آرایش 1 پاس خشک می شوند و این زمان فقط چند ثانیه بطول می انجامد ، جامدات برای مدت کوتاهی با یک محیط گرمای نسبتا کم در تماس هستند. در نتیجه سادگی، تطبیق پذیری و زمان خشک شدن کوتاه،خشک کن های فلش یا فلش درایر ها نسبت به هر درابر دیگری یک محصول با کیفیت با اندازه و حجم یکسانی تولید می شوند .

سیستم تولید هوای گرم

دما و حرارت  مورد نیاز برای خشک کردن پودر و مواد پودری از یک مشعل تامین می شود. توان آن بین 9 تا 90 کیلو وات متغیر است. فناوری خشک کردن فلش فقط شامل یک مبدل حرارتی نمی شود بلکه یک محفظه احتراق را شامل می شود که در حین احتراق ایجاد اب و رطوبت در فضا را می کند. بنابراین لازم است برای خشک کردن پودر به میزان رطوبت موجود در فضا نیز توجه شود .

سیستم تغذیه برای تولید پودر نشاسته

سیستم تغذیه برای تولید پودر از سه دستگاه تشکیل شده است. اول از همه، قیف به عنوان یک ظرف بارگیری استفاده می شود.

سپس فیدر پیچ نشاسته را از مخزن به دستگاه تجزیه کننده تغذیه می کند. همچنین جریان نشاسته را تنظیم می کند. اکنون بسیار کوچک است و اجازه نمی دهد مقادیر مهمی از جریان را که گاهی لازم است به دست آورید.

در نهایت، تجزیه کننده یک آسیاب قفس است. نقش کلیدی در عملکرد فلاش خشک کن دارد. در واقع، ذرات نشاسته باید تا حد امکان ریز باشند تا از انتقال مناسب و خشک شدن سریع اطمینان حاصل شود. اگر ذرات خیلی بزرگ باشند، ممکن است در خروجی خشک کن به رطوبت مورد نظر نرسند یا بدتر از آن، ممکن است خیلی سنگین باشند که منتقل شوند و در انتهای لوله خشک کن سقوط کنند.

سیکلون

جداسازی هوا / نشاسته به لطف یک طوفان از نوع Lappe انجام می شود. سپس نشاسته در مخازن در انتهای طوفان بازیابی می شود. نشاسته توسط یک شیر دوار جمع آوری می شود. هوا به لطف مکش فن از بالای سیکلون خارج می شود.

فن اگزوز

فن تولید کننده جریان هوا توسط مکش در پایان فرآیند، پس از سیکلون تنظیم می شود. چنین پیکربندی یک فشار کمی منفی در لوله ایجاد می کند و از بیرون آمدن گرد و غبار نشاسته در صورت نشتی جلوگیری می کند. با این حال، وجود نشتی باعث می شود هوای بیرون به داخل سیستم مکیده شود و تعادل را به هم بزند و دمای خشک شدن را کاهش دهد.

تولید کننده دستگاه فلش درایر

کارخانه تک صنعت تولید کننده مجاز دستگاههای خشک کن فلش درایر در سطح کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید