مقالات اموزشی
موضوعات داغ

خشک کن سبزی

خشک کن سبزی

امتیاز کاربر: 4.79 ( 9 نتایج)

دستگاه خشک کن سبزی

خشک کردن سبزی جات یکی از روش های نگهداری سبزی برای مدت طولانی است در این مقاله قصد داریم انواع روش های خشک کردن سبزی جات را برای علاقمندان شرح دهیم و اینکه دستگاه خشک کن سبزیجات چیست و برای راه اندازی یک کارگاه سبزی خشک کنی چه میزان سرمایه لازم است را بررسی نماییم.

همانطور که میدانید سبزیجات در تمام فصول سال در دسترس نیستند و برای نگهداری سبزی جات در مدت طولانی بهتر است یا آنها را یا منجمد کنیم یا اینکه آنها را خشک کنیم . سبزی جات منجمد کیفیت خود را بعد از مدتی از دست می دهند اما سبزی خشک را می توان مدتها نگهداشت بدون اینکه از کیفیت سبزی کاسته شود .

روش خشک کردن سبزی

برای خشک کردن سبزیجات روش های متنوعی وجود دارد .روش خشک کردن سبزیجات به صورت سنتی و صنعتی

روش سنتی خشک کردن سبزی

در این روش برای خشک کردن سبزی ، سبزی جات را پاک می کنند و بعد از شستشو آنها را روی یک سینی بزرگ و یا یک پارچه تمیز خشک می کنند. البته در روش سنتی خشک کردن سبزی  به دلیل معایبی که وجود دارد امروزه مورد پسند واقع نشده است .

معایب خشک کردن سبزی در روش سنتی

در روش سنتی به معایبی وجود دارد که در ذیل مقاله به آن می پردازیم

  • مدت زمان خشک شدن سبزی زیاد است
  • فقط مقدار کمی می توان سبزی خشک کرد مقادیر بالا را نمی توانیم خشک کنیم
  • مقداری از سبزیجات از بین می رود
  • رنگ سبزی کاملا حفظ نمی شود
  • فضای زیادی اشغال می کند
  • مراقبت زیادی می خواهد

برای خشک کردن سبزیجات در روش سنتی به طور تقریبی از 3تا 7روز زمان لازم است تا مقداری سبزی خشک کنیم که البته خشک کردن آن مقدار کم نیز بستگی به دمای هوا دارد و اینکه شرایط آب و هوایی آن منطقه چگونه است .به طور مثال شهر های شرجی کشور به سختی یک محصول را می توانند خشک کنند .فضای خشک کردن سبزی در روش سنتی باید زیاد باشد تا سبزیجات خراب نشوند .رنگ سبزیجاتی که به روش سنتی خشک می شود و سبزیجاتی که در دستگاه خشک کن خشک می شود متفاوت است رنگ سبزی خشک شده در خشک کن سبزیجات کاملا حفظ می شود اما در روش سنتی کمی تیره تر است .

روش صنعتی خشک کردن سبزی

خشک کن سبزی

دستگاه خشک کن سبزیجات

 دستگاه خشک کن ، یکی از روشهای مقبول و معقول خشک کردن سبزی است در این دستگاه می توان هر نوع سبزی با هر مقداری را در اندک زمانی خشک کرد .این دستگاه  یکی از دستگاه های تولیدی شرکت تک صنعت می باشد که در ظرفیت های متنوع تولید شده است و برای مصارف خانگی و صنعتی کاربرد دارد .

خشک کن سبزی دستگاه خشک کن سبزیجات

کاربرد دستگاه خشک کن سبزی

این یکی از مهمترین ماشین آلات تولید مواد غذایی در دنیا است . این دستگاه باید طوری طراحی شود که سبزی در دستگاه خشک کن  نسوزد و تغییر رنگ ندهد و تمامی مواد مغذی و املاح در سبزی حفظ شود .

 

با دستگاه خشک کن سبزی چه موادی را می توان خشک کرد

در این دستگاه انواع سبزی جات را می توان خشک کرد سبزیجاتی همچون تره ، شوید ، نعنا ، پیازچه ، ریحان و انواع میوه و سبزیجات را در اندک زمانی خشک کرد.

برای بازدید از فروشگاه خشک کن کلیک کنید

برای آشنایی با روش خشک کردن انواع سبزیجات گلیک کنید

برای اطلاع از آخرین قیمت دستگاه خشک کن سبزیجات کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید