خشک کن انجمادیخشک کن تونلیخشک کن خورشیدیخشک کن کابینتیدستگاه خشک کن سبزیدستگاه خشک کن میوه
موضوعات داغ

دستگاه خشک کن سبزی نیمه صنعتی

دستگاه سبزی خشک کن

دستگاه خشک کن سبزی نیمه صنعتی

دستگاه های خشک کن از تجهیزات و ماشین آلاتی هستند که در زمینه تولید مواد غذایی نقش به سزایی دارند . دستگاه خشک کن سبزی نیمه صنعتی نیز یکی از انواع دستگاه های آبگیر مواد غذایی است .

کاربرد دستگاه خشک کن سبزی

خشک کردن سبزی به دو روش سنتی و صنعتی صورت می گیرد . همانطور که در مقالات پیشین درباره خشک کردن سبزی به روش سنتی مطالعه کردید ؛ در روش سنتی مقادیری از سبزی را بعد از پاکیزه کردن و شستن گل و لای سبزی آن را روی یک سبد چوبی یا پارچه پهن کرده و در سایه خشک می کنیم البته برای بهتر خشک شدن و تسریع در روند خشک کردن سبزی بهتر است آن را روزی چند بار زیر  و رو کرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

در روش خشک کردن سبزی جات به روش صنعتی ؛ سبزیجات را پس از پاک کردن و جدا سازی برگهای زرد و علف هایی که در سبزی وجود دارد آن را در وان شستشو غوطه ور می سازیم وان شستشو با ایجاد حباب سبب پاکسازی سریع سبزی از آلاینده ها می شود .بعد از شستشوی سبزی آن ها را در سبد هایی قرار می دهند تا آب اضافی خارج شود سپس سبزی ها را روی سینی های توری خشک کن قرار می دهند تا به طور کامل خشک شوند.

روش کار دستگاه خشک کن سبزیجات

همانطور که اشاره شد برای خشک کردن سبزی در اندازه های بیشتر از 10کیلو بهتر است از روش صنعتی استفاده شود . دستگاههای خشک کن سبزی به طور کلی همگی عملکردی یکسان دارند .

دستگاه خشک کن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است یک محفظه بزرگ که به طور معمول به شکل یک کمد و یا یک کابینت است به همین منظور به خشک کن کابینتی شهرت دارد ؛ از ورق گالوانیزه یا استیل  دو جداره که داخل آن نیز از عایق پشم سنگ استفاده شده است  تولید می گردد و  با رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشیده می شود .

در داخل دستگاه ها به منظور گرم کردن دستگاه از المنت و یا از مشعلهایی استفاده می شود که دمای داخل محفظه را گرم کرده و این گرما از طریق  فن هایی که در دستگاه تعبیه شده است به تمام نقاط دستگاه به صورت کاملا یکنواخت فرستاده می شود . تعداد فن ها در دستگاه های خشک کن متفاوت است و هرچه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد به تعداد بیشتری از  این فن ها در دستگاه خشک کن نیازمندیم.

plc یا تابلو برق در دستگاه خشک کن یکی دیگر از قطعاتی است که در دستگاه خشک کن سبزی نیمه صنعتی و کلیه دستگاه های خشک کن شرکت تک صنعت به کار برده می شود . حفظ دمای داخلی دستگاه خشک کن روشن و خاموش شدن دستگاه همه و همه از وظایف تابلو برق یا plc است که شرکت تک صنعت از بهترین مدل های تابلو برق در بازار استفاده می کند . تابلو برق در دستگاه خشک کن کار را برای کاربران آسان کرده و از ایجاد خطای انسانی جلوگیری می کند در نتیجه یک محصول با کیفیت تولید می شود .

سینی های دستگاه خشک کن سبزی تک صنعت از آلیاژ گالوانیزه تولید شده است که کاملا توری هستند و هوا را از تمامی قسمت ها به سبزی ها می رساند تا سبزی ها به صورت یکنواخت خشک شود .

کانال تخلیه رطوبت در دستگاه خشک کن سبزی نیمه صنعتی یکی دیگر از قسمت های مهم و اساسی در خشک کن است که رطوبت را از سطح داخل دستگاه خارج کرده و به بیرون هدایت می کند در نتیجه محصولی کاملا خشک و بدون رطوبت تولید می کند .

 

انواع دستگاه خشک کن سبزی

  1. دستگاه خشک کن خانگی
  2. دستگاه خشک کن نیمه صنعتی
  3. دستگاه خشک کن صنعتی

دستگاه سبزی خشک کن نیمه صنعتی

دستگاه سبزی خشک کن نیمه صنعتی  ( کارگاهی ) به دستگاهی اطلاق می شود که در اندازه ی بزرگتر از مدل خانگی تولید می گردد و به طور معمول در سوله ها و کارگاهها مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت دستگاه خشک کن نیمه صنعتی از 80 کیلو گرم تا 500 کیلو گرم متغیر است .

سینی های دستگاه خشک کن سبزی کارگاهی

دستگاه خشک کن سبزی کارگاهی در ابعاد 60*90 و 45 * 50 سانتیمتر تولید می شود . جنس سینی ها از فولاد آبکاری کروم است و کاملا مشبک هستند تا هوای دمیده شده از فن ها به سبزی جات نفوذ کرده و آن را به طور یکنواخت خشک کند .

سوخت دستگاه سبزی خشک کن نیمه صنعت

دستگاه های خشک کن نیمه صنعتی در انواع سوخت تولید می شود این دستگاه ها همگی کم مصرف می باشد و از گاز شهری و برق تک فاز 220 ولت تغذیه می شوند .

چه موادی را میتوان با دستگاه خشک کن سبزی خشک کرد؟

دستگاههای خشک کن چه ابعاد کوچک و خانگی و چه بزرگ و صنعتی و نیمه صنعتی را به منظور خشک کردن هر گونه محصولی مورد استفاده قرار می دهند .

 در دستگاه دستگاه خشک کن سبزی نیمه صنعتی می توان انواع سبزیجات مانند شوید جعفری – گشنیز – تره – پیازچه و… را خشک کرد .

خرید دستگاه سبزی خشک کن کارگاهی

به منظور خرید و استعلام قیمت دستگاه سبزی خشک کن کارگاهی  با شماره تماس 0910821278 تماس حاصل فرمایید .

فیلم خشک کردن سبزیجات در دستگاه خشک کن نیمه صنعتی تک صنعت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید