مقالات اموزشیهیترهیتر برقیهیتر تابشیهیتر گازی

قیمت هیتر و بخاری سالن پرورش قارچ

هیتر سالن پرورش قارچ

قیمت هیتر سالن پرورش قارچ

قارچ یکی از گیاهانی است که باید در دمای بسیار مناسب تولید و پرورش داده شود بنابراین مساله دمای مناسب برای تولید قارچ حرف اول را میزند .سالن های پرورش قارچ در فصل سرد سال باید با هیتر مناسب این سالن ها گرم شود زیرا قارچ ها به هیچ عنوان تحمل هوای گرم و یا سرد را ندارند و در یک دمای مطلوب رشد می کنند. قیمت هیتر سالن پرورش قارچ نیز بستگی به نوع بخاری که انتخاب می کنید دارد.

فهرست لوازم پرورش قارچ: همه چیزهایی که نیاز دارید

پرورش قارچ سخت نیست، اما برای موفقیت به منابع مناسب نیاز دارید.

در این مقاله فهرستی از لوازم پرورش قارچ را در اختیار شما قرار می دهیم.

فهرست لوازم پرورش قارچ

در ابتدایی ترین شکل خود، می توانید رشد قارچ را فقط با پنج مورد شروع کنید:

  1. تخم ریزی قارچ
  2. بستر (محیط رشد)
  3. کیسه های رشد (یا سطل)
  4. یک دماسنج
  5. یک بطری اسپری آب

بسته به اینکه عملیات پرورش شما چقدر پیچیده باشد، رشد قارچ ممکن است به منابع بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد.

بسته به تعداد قارچی که می خواهید پرورش دهید، آنچه شما نیاز دارید می تواند بسیار متفاوت باشد. به علاوه نوع قارچی که پرورش می دهید و روشی که استفاده می کنید.

لوازم ضروری پرورش قارچ

فاز یک کمپوست با مخلوط کردن و خیس کردن مواد اولیه شروع می شود، زیرا آنها در یک توده مستطیلی با دو طرف سفت و یک مرکز شل قرار می گیرند. به طور معمول، مواد فله از طریق یک کمپوست ترنر قرار می گیرند. آب روی کود اسب یا کمپوست مصنوعی اسپری می شود که این مواد از طریق ترنر حرکت می کنند. مکمل های نیتروژن و گچ روی مواد حجیم پخش شده و توسط ترنر کاملاً مخلوط می شوند. هنگامی که توده خیس شد و تشکیل شد، تخمیر هوازی (کمپوست) در نتیجه رشد و تولید مثل میکرو ارگانیسم‌ها آغاز می‌شود که به طور طبیعی در اجزای فله رخ می‌دهند. در طی این فرآیند گرما، آمونیاک و دی اکسید کربن به عنوان محصولات جانبی آزاد می شوند. استفاده از هوادهی اجباری، جایی که کمپوست روی یک کف بتنی یا در تونل‌ها یا پناهگاه‌ها قرار می‌گیرد و با عبور اجباری هوا از طریق پلنوم، نازل‌ها یا اسپیگوت‌های واقع در کف، هوادهی می‌شود، در صنعت قارچ تقریباً جهانی شده است.

کمپوست قارچ زمانی ایجاد می‌شود که ماهیت شیمیایی مواد خام توسط فعالیت میکرو ارگانیسم‌ها، گرما و برخی واکنش‌های شیمیایی آزادکننده گرما تبدیل می‌شود. این رویدادها منجر به ایجاد یک منبع غذایی می شود که برای رشد قارچ مناسب تر است و سایر قارچ ها و باکتری ها را حذف می کند. در طول فرآیند باید رطوبت، اکسیژن، نیتروژن و کربوهیدرات کافی وجود داشته باشد، در غیر این صورت فرآیند متوقف خواهد شد. به همین دلیل است که آب و مکمل‌ها به صورت دوره‌ای اضافه می‌شوند و توده‌های کمپوست هنگام حرکت در ترنر هوادهی می‌شوند.

کیفیت مواد خام مورد استفاده برای تهیه کمپوست قارچ بسیار متغیر است و شناخته شده است که بر عملکرد کمپوست از نظر عملکرد تخم ریزی و عملکرد قارچ تأثیر می گذارد. منبع جغرافیایی کاه گندم، تنوع (زمستان یا بهار) و استفاده از کود نیتروژن، تنظیم کننده های رشد گیاه و قارچ کش ها ممکن است بر بهره وری کمپوست تأثیر بگذارد. کاه گندم باید در زیر پوشش نگهداری شود تا رشد قارچ ها و باکتری های ناخواسته و بالقوه مضر قبل از استفاده از آن برای تولید کمپوست به حداقل برسد.

گچ اضافه می شود تا چربی کمپوست به حداقل برسد. گچ لخته شدن برخی مواد شیمیایی را در کمپوست افزایش می دهد و آنها به جای پر کردن منافذ (سوراخ) بین نی ها به کاه یا یونجه می چسبند. یک مزیت جانبی این پدیده این است که هوا می تواند با سهولت بیشتری در توده نفوذ کند و هوا برای فرآیند کمپوست سازی ضروری است.

مکمل‌های نیتروژن که امروزه به طور کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل غلات تقطیر ذرت، دانه‌های دانه سویا، بادام‌زمینی یا پنبه و کود مرغی هستند. هدف از این مکمل ها افزایش محتوای نیتروژن به 1.5 درصد برای کود اسب یا 1.7 درصد برای کود مصنوعی است که هر دو بر اساس وزن خشک محاسبه می شوند. کمپوست مصنوعی نیاز به افزودن نیترات آمونیوم یا اوره در ابتدای کمپوست دارد تا میکرو فلور کمپوست با شکلی از نیتروژن در دسترس برای رشد و تولید مثل آنها فراهم کند.

توده اولیه کمپوست باید 5 تا 6 فوت عرض، 5 تا 6 فوت ارتفاع داشته باشد و تا زمانی که لازم باشد. یک جعبه دو طرفه را می توان برای تشکیل شمع (ریک) استفاده کرد، اگرچه برخی از تراش ها مجهز به “ریکر” هستند بنابراین به جعبه نیازی نیست. کناره های شمع باید محکم و متراکم باشند، با این حال مرکز باید در طول فاز یک کمپوست شل باقی بماند. همانطور که کاه یا یونجه در طول کمپوست نرم می شود، مواد سفت و سخت می شوند و به راحتی می توان فشردگی ایجاد کرد. اگر مواد در فرآیند سنتی فاز I بیش از حد فشرده شوند، هوا نمی تواند از میان شمع حرکت کند و یک محیط بی هوازی ایجاد می شود. مشکل هسته مرکزی بی هوازی در کمپوست تا حد زیادی با استفاده از هوادهی اجباری برطرف شده است.

چرخاندن و آبیاری تقریباً در فواصل 2-3 روز انجام می شود، اما نه مگر اینکه توده داغ باشد (145 درجه تا 170 درجه فارنهایت). چرخاندن فرصتی برای آب دادن، هوادهی و مخلوط کردن مواد و همچنین جابجایی نی یا یونجه از یک خنک‌کننده به یک منطقه گرم‌تر در توده، در خارج از داخل، فراهم می‌کند. هنگامی که کمپوست تبدیل می شود، مکمل ها نیز اضافه می شوند، اما باید در اوایل فرآیند کمپوست اضافه شوند. تعداد چرخش ها و زمان بین چرخش ها به شرایط ماده اولیه و زمان لازم برای گرم شدن کمپوست تا دمای بالاتر از 145 درجه فارنهایت بستگی دارد.

افزودن آب بسیار مهم است زیرا مقدار زیاد آن با اشغال فضای منافذ، اکسیژن را از بین می برد و کم بودن آن می تواند رشد باکتری ها و قارچ ها را محدود کند. به عنوان یک قاعده کلی، در زمان تشکیل شمع و در زمان اولین چرخش، آب تا نقطه آبشویی اضافه می شود و پس از آن یا هیچ یا فقط کمی برای مدت زمان کمپوست اضافه می شود. در آخرین چرخش قبل از فاز دوم کمپوست، آب را می توان به طور سخاوتمندانه به کار برد تا زمانی که کمپوست به شدت فشرده شد، آب از آن چکه کند. بین آب، ارزش غذایی، فعالیت میکروبی و دما پیوندی وجود دارد و از آنجا که یک زنجیره است، وقتی یک شرایط برای یک عامل محدود کننده باشد، کل زنجیره از کار می افتد.

فاز یک کمپوست بسته به ماهیت ماده در شروع و ویژگی های آن در هر نوبت از 6 تا 14 روز طول می کشد. بوی آمونیاک قوی همراه با کمپوست وجود دارد که معمولا با بوی شیرین و کپک زده تکمیل می شود. هنگامی که دمای کمپوست 155 درجه فارنهایت و بالاتر باشد و آمونیاک وجود داشته باشد، تغییرات شیمیایی رخ می دهد که منجر به غذایی می شود که به طور انحصاری توسط قارچ ها استفاده می شود. به عنوان محصول جانبی تغییرات شیمیایی، گرما آزاد می شود و دمای کمپوست افزایش می یابد. دما در کمپوست می تواند به 170 درجه تا 180 درجه فارنهایت در چرخش دوم و سوم برسد که سطح مطلوبی از فعالیت بیولوژیکی و شیمیایی رخ می دهد. در پایان فاز اول، کمپوست باید: الف) رنگ قهوه ای شکلاتی داشته باشد. ب) نی های نرم و قابل انعطاف داشته باشند، ج) دارای رطوبت 68 تا 74 درصد باشند. و د) بوی تند آمونیاک دارند. هنگامی که رطوبت، دما، رنگ و بوی توصیف شده به دست آمد، مرحله اول کمپوست سازی کامل می شود.

گرمایش سالن پرورش قارچ انتخاب هیتر سالن پرورش قارچ

ارتقاء یک گلخانه معمولی به یک مجموعه سرگرمی-قارچ-پرورش آسان است. اصل اصلی همیشه ثابت می ماند، مهم نیست در چه مقدار فضایی را کشت می کنید، فقط ماشین آلات مورد استفاده برای تنظیم شرایط آب و هوایی پیچیده تر می شوند، فضای بیشتری را اشغال می کنید.

تجهیزات توصیه شده: کنترل دمای دیجیتال

قارچ ها در طول مراحل مختلف رشد خود به شرایط محیطی متنوعی نیاز دارند. در طول رشد میسلیوم، اکثر قارچ ها به دمای نسبتاً بالایی (25-28 درجه سانتیگراد، به ندرت بالاتر از 30 درجه سانتیگراد) در طول باردهی نیاز دارند و به رطوبت بالایی نیاز دارند.

پد حرارتی الکتریکی/کابل گرمایش برای تعیین دمای مناسب استفاده می شود. برای تنظیم دمای مناسب برای هر گونه قارچ، پد/کابل حرارتی الکتریکی توسط کنترل دیجیتال دما فعال می شود. رطوبت توسط پمپ رطوبت/هوا (که اکسیژن  را  به داخل  محفظه رشد  فشار می دهد و CO2 بیش از حد را خارج می کند) و پرلیت مرطوب در کف گلخانه بالا نگه داشته می شود. به عنوان انکوباتور استفاده کنید

هیتر سالن پرورش قارچ

بسترهای تلقیح شده باید در طول رشد میسلیوم در مکانی تمیز و تحت شرایط مناسب نگهداری شوند. نصب ست رشد برای مرحله رشد میسلیوم:

فضاهای تمیز و تاریک برای راه اندازی مجموعه رشد ایده آل هستند (می توانید گلخانه را نیز بپوشانید). اگر مجموعه در کمد نگهداری می شود، مطمئن شوید که اکسیژن کافی دریافت می کند. کمد را حداقل یک بار در روز باز کنید یا در را کمی باز نگه دارید.

پد حرارتی را زیر گلخانه قرار دهید. در صورت امکان مقداری از مواد جداکننده را زیر پد قرار دهید. اگر از کابل گرمایش استفاده می کنید، مطمئن شوید که به صورت مار روی کف گلخانه قرار دارد، سعی کنید آن را به صورت متقارن روی زمین پخش کنید.

سنسور سیستم کنترل دما را در کف گلخانه قرار دهید. پد/کابل گرمایش را به کنترل دما وصل کنید و کنترل را به پریز وصل کنید.

نصب: ابتدا هر دو لوله سیلیکونی را به سوراخ های درب جعبه پلاستیکی وصل کنید. یکی از آنها، ، به حدود 1 سانتی متر در داخل، و به حدود 4-5 سانتی متر در داخل می رسد. این یکی را به دیفیوزر سرامیکی وصل کنید. 3/4 حجم جعبه را در آب شیر تازه پر کنید و درب آن را ببندید. مهم: دیفیوزر سرامیکی باید کاملاً زیر آب باشد، لوله  باید در هوا بالاتر از سطح آب باشد.

اگر از میکروفیلتر اضافی استفاده می کنید، لوله را برش دهید و فیلتر را بین جعبه و پمپ وصل کنید.

آخرین مرحله اتصال لوله  (چسب شده به دیفیوزر سرامیکی) به اتصال پمپ هوا و جعبه پلاستیکی با گلخانه با استفاده از لوله سیلیکونی  است. دکمه بالای اتصال پمپ جریان هوا را تنظیم می کند که بر تهویه و رطوبت داخل گلخانه تأثیر می گذارد. هر 2 تا 3 هفته یکبار آب را عوض کنید. سیستم را با شرایط لازم برای رشد میسلیوم قارچ خاص خود تنظیم کنید. سعی کنید در این مرحله گلخانه را تا حد امکان تاریک نگه دارید (به جز بررسی های روزانه).

به عنوان اتاق باردهی استفاده کنید

به محض اینکه کل بستر با میسلیوم رشد کرد، شرایط محیطی باید تغییر کند تا مرحله باردهی آغاز شود. ساختار اصلی گلخانه مانند فاز رشد میسلیوم باقی می ماند. پمپ رطوبت / هوا و پرلیت نیز مورد نیاز خواهد بود.

پرلیت را در یک الک یا یک کیسه پلاستیکی مرطوب کرده و به طور یکنواخت در کف گلخانه پخش کنید. پرلیت باید در تمام مرحله باردهی مرطوب بماند. آب تبخیر شده را می توان با استفاده از یک بطری اسپری پر کرد. بسترهای کلون شده با میسلیوم – خالی یا در کیسه های باز – می توانند مستقیماً روی پرلیت قرار گیرند.

نصب مجموعه پمپ: ابتدا هر دو لوله سیلیکونی را به سوراخ های درب جعبه پلاستیکی وصل کنید. یکی از آنها، ، به حدود 1 سانتی متر در داخل، و به حدود 4-5 سانتی متر در داخل می رسد. این یکی را به دیفیوزر سرامیکی وصل کنید. 3/4 حجم جعبه را در آب شیر تازه پر کنید و درب آن را ببندید. مهم: دیفیوزر سرامیکی باید کاملاً زیر آب باشد، لوله باید در هوا بالاتر از سطح آب باشد.

اگر از میکروفیلتر اضافی استفاده می کنید، لوله را برش دهید و فیلتر را بین جعبه و پمپ وصل کنید.

آخرین مرحله اتصال لوله (چسب شده به دیفیوزر سرامیکی) به اتصال پمپ هوا و جعبه پلاستیکی با گلخانه با استفاده از لوله سیلیکونی  است. دکمه بالای اتصال پمپ جریان هوا را تنظیم می کند که بر تهویه و رطوبت داخل گلخانه تأثیر می گذارد. هر 2 تا 3 هفته یکبار آب را عوض کنید. سیستم را با شرایط لازم برای رشد میسلیوم گونه های قارچی خود تنظیم کنید. سیستم را با شرایط لازم برای رشد میسلیوم جنس قارچ خود تنظیم کنید. سعی کنید در این مرحله گلخانه را تا حد امکان تاریک نگه دارید (به جز کنترل روزانه).

سیستم را با شرایط لازم برای میوه دهی قارچ خاص خود تنظیم کنید.

هیتر سالن پرورش قارچ مدل He140

مشخصات فنی هیتر He140

میزان کالری :  ۱۴۰،۰۰۰کیلو کالری

ابعاد دستگاه : طول 120 – عرض 60-ارتفاع 150 سانت

جنس بدنه:  دو جداره گالوانیزه

رنگ : الکترواستاتیک

مدل فن : موتوژن تبریز نوع فن : دمنده

تابلو برق تمام اتومات

گرمایش تا مسافت : 250 متر

هیتر سالن پرورش قارچ  He250 تک فن

مشخصات فنی هیتر He250 تک فن

نام تجاری دستگاه : He250 تک فن

میزان گرمایش : ۲۵۰ هزار کیلو کالری

ابعاد دستگاه :طول ۱۶۰-عرض ۷۰ ارتفاع 200

مشخصات بدنه :دوجداره گالوانیزه

مشخصات فن : تک فن دمنده

تابلو برق : تمام اتومات

میزان گرمایش بر حسب مسافت : تا ۵۰۰ متر

 دستگاه هیتر بخاری سالن پرورش قارچ He250

نام تجاری :هیتر He250

گرمایش :۲۵۰ هزار کیلو کالری

تعداد فن : 2مدل فن : موتوژن (براساس سفارش مشتری )

میزان گرمایش تا مسافت :۵۰۰ متر

ابعاد دستگاه :طول ۱۸۰-عرض ۸۰ -ارتفاع ۲۵۰

تابلو برق : تمام اتومات

جنس بدنه : دوجداره گالوانیزه

کوره : استیل

فن : دمنده

جهت خرید هیتر پرورش قارچ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    سبد خالیدکمه خرید